۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آتش انفجار خط لوله گاز اندیمشک فروکش کرد/رانش زمین مقصر اصلی انفجار

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 317846
آتش انفجار خط لوله گاز اندیمشک فروکش کرد/رانش زمین مقصر اصلی انفجار

بامداد روز جاری خط لوله 56 اینچی ششم سراسری کشور که از جنوب به سمت غرب کشیده شده دچار انفجار و آتش سوزی شد که این حادثه با حضور عوامل آتش نشانی منطقه اندیمشک تحت کنترل درآمد. گفتنی است این خط لوله در منطقه باقله کار شهر بیدروبه اندیمشک قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساعت سه بامداد امروز خط لوله ششم سراسری کشور در منطقه باقله کار شهر بیدروبه از توابع اندیمشک دچار انفجار و حریق شد. در این خصوص مجید بوجارزاده، مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: پس از این حادثه با ورود عوامل آتش نشانی و تیم های امدادی شهرستان، آتش مهار و بعد از گذشت ساعتی خاموش شد.

وی در پاسخ به این سوال که میزان تلفات و خسارات حادثه چقدر برآورد شده گفت: خوشبختانه حادثه فوق به دلیل محل حادثه که در خارج از دهستان بوده تلفاتی نداشته و خسارت نیز به میزان خط لوله آسیب دیده است. 

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز در پایان گفت: با خنک شدن دمای محیط و خط لوله آسیب دیده، عملیات برای تعمیر و جایگزینی خط لوله جدید آغاز می شود. همچنین وی تاکید کرد هیچگونه قطعی گازرسانی به غرب کشور در اثر این حادثه گزارش نشده و در اولین فرصت نیروهای فنی اقدام به بازسازی خواهند کرد.

گفتنی است در روزهای اخیر به دلیل بارش فراروان باران در منطقه و نشست خاک، رانش زمین مهمترین عامل بروز این حادثه و انفجار خط لوله گزارش شده است.