۰ نفر

کاهش صادرات نفت عربستان از 500هزار بشکه فراتر می‌رود

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۲
کد خبر: 317014
کاهش صادرات نفت عربستان از 500هزار بشکه فراتر می‌رود

وزیر انرژی عربستان سعودی پیش‌بینی کرد که صادرات نفت این کشور بیش از کاهش تولید اعلام شده در ماه دسامبر، در ماه ژانویه سال آتی هم کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که صادرات نفت این کشور در ماه ژانویه ۲۰۱۹ کمتر از میزان صادرات ماه دسامبر پیش رو خواهد بود.

عربستان در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) اعلام کرده بود که از ابتدای ماه دسامبر، صادرات نفت خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

خالد الفالح این بار نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اینترفکس، گفت: تولید نفت در عربستان در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالا رفته و به رقم ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

وزیر انرژی عربستان افزود: در ماه اکتبر روزانه ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز تولید شده است و این میزان با پایان ماه به طور قطع کاهش می‌یابد.

خالد الفالح تأکید کرد: عربستان هرگز بازار را اشباع نخواهد کرد، نفتی که هم‌پیمانانمان به آن نیاز ندارند را صادر نخواهیم کرد؛ بزودی در ماه دسامبر اقدام به کاهش تولید می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنم که در سال جدید نیز کاهش تولید ادامه یابد.

 پیش از این رویترز به نقل از چند منبع نزدیک به اوپک گزارش داده بود که عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت در خصوص تحریم نفتی ایران به برخی کشورها از جمله هند و چین متعجب شده است چرا که باعث کاهش قیمت نفت می‌شود. 

 این منابع گفته‌اند که عربستان اکنون قصد دارد با کاهش صادرات نفت خود از کاهش بیشتر قیمتها جلوگیری کند.

خالد الفالح نیز پیش از این  با اعلام اینکه تغییراتی در قیمت‌ نفت و معیانات نفتی به وجود خواهد آمد گفته بود: چشم بازار نفت بیش از حد به آمریکا دوخته شده است.

خبر کاهش تولید نفت عربستان از سوی وزیر انرژی این کشور، در حالی است که دونالد ترامپ، از ریاض بابت کاهش قیمت نفت تقدیر کرده است.