۰ نفر

مکانیزم مقابله با تحریم کشتیرانی چیست؟

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 315388
مکانیزم مقابله با تحریم کشتیرانی چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام تحریمی آمریکا مغایر با قوانین و معاهدات بین المللی دریانوردی است و این کشور حق ندارد مانع از فعالیت کشتی های جمهوری اسلامی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور  در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه صنعت دریانوردی و کشتیرانی ایران، گفت: اقدامات و اظهارات مقامات آمریکایی درباره صنعت کشتیرانی ایران مغایر با قوانین دریانوردی است، متأسفانه در هفته اخیر شاهد بودیم که مقامات ایالات متحده به صورت علنی کشورهای دیگر را تهدید کرده و اعلام کردند که هیچ کشوری حق پذیرش کشتی های ایران در اسکله های خود را ندارد.

گزینه های روی میز ایران برای مقابله با تحریم های کشتیرانی/اقدامات آمریکایی ها بی اثر خواهد بود

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها از هر ابزاری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می کنند و این بار به دنبال آسیب وارد کردن به صنعت کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند، اما تجارب گذشته ما نشان داده که این گونه رویکردها و اقدامات در حوزه دریانوردی کشورمان تأثیرگذار نیست و ما راه کارهای زیادی برای مقابله با تحریم های اقتصادی را در دست داریم.

شکایت از آمریکا به شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی/تحریم واشنگتن مغایر با معاهدات بین المللی دریانوردی است

وی از شکایت جمهوری اسلامی از آمریکا به شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی خبر داد و گفت: قطعا اقدام تحریمی آمریکا مغایر با قوانین و معاهدات بین المللی دریانوردی است و این کشور حق ندارد مانع از فعالیت کشتی های جمهوری اسلامی شود، از این رو در اجلاس آینده شورای بین المللی دریانوردی، نماینده ایران، اسناد و گزارش های مربوطه درباره اقدامات تحریمی ایالات متحده را ارائه می کند.

سازمانIMO" "، نهاد زیرمجموعه سازمان ملل است/دست برتر ایران برای احقاق حقوق خود در حوزه کشتیرانی

کیانپور تصریح کرد: سازمانIMO" " به عنوان متولی، ناظر و تدوین کننده قوانین مرتبط با حوزه دریانوردی یکی از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود و ایران می تواند از این ظرفیت برای احقاق حقوق خود استفاده کند و به نظر من کشورمان در این پرونده دست برتر را خواهد داشت.

آمریکا باید مسئولیت هر گونه حادثه ای برای کشتی های ایرانی را بپذیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم آمریکا باید مسئولیت هر گونه اتفاق یا حادثه ای برای کشتی های ایرانی را پذیرفته و در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو باشد، زیرا این اقدامات نشان می دهد که ایالات متحده به دنبال آسیب زدن به جان مردم ایران است.

این پیش بینی می شود که آمریکا در حیطه تحریم های ایران در حوزه دریانوردی تنها بماند، زیرا رویکرد کشورها بعد از آغاز تحریم ها نشان دهنده آن است که ساختار تحریم ها برای آن ها قابل توجه نیست

کیانپور افزود: این پیش بینی می شود که آمریکا در حیطه تحریم های ایران در حوزه دریانوردی تنها بماند، زیرا رویکرد کشورها بعد از آغاز تحریم ها نشان دهنده آن است که ساختار تحریم ها برای آن ها قابل توجه نیست.

تشکیل کنسرسیوم از بیمه های داخلی راه کار مقابله با تحریم بیمه کشتیرانی

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی صنعت کشتیرانی، تحریم بیمه ای شناورها و کشتی ها است، حال برای مقابله با این مسئله دو راه کار وجود دارد، نخست تشکیل کنسرسیوم بیمه ای متشکل از بیمه های داخلی است تا این نهاد بتواند کشتی های ما را در برابر حوادث دریایی بیمه کند.

تشکیل شرکت‌های بیمه ای ثانویه در اروپا برای مقابله با تحریم های کشتیرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: راه کار دیگر همراهی کشورهای اروپایی با ایران و تشکیل شرکت های بیمه ای ثانویه است تا در صورت مواجه این شرکت ها با تحریم های آمریکا، به سرعت شرکت های جدید جاگیزین شوند.