۰ نفر

عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس:

معافیت درنظر گرفته شده آمریکا برای تحریم ایران مسخره است

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۴۲
کد خبر: 315288
معافیت درنظر گرفته شده آمریکا برای تحریم ایران مسخره است

عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس گفت: دو کشور چین و روسیه به دنبال منافع خود هستند، مسکو و پکن در حمایت از ایران سخنرانی می‌کنند ولی در زمان عمل اقدامی انجام نمی‌دهند، اگر این کشورها که ادعای دوستی با ایران را دارند ولی نفت ایران را نخرند به این معنی است که اهمیتی برای دوستی با ایران قائل نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بیت اله عبداللهی در خصوص تحریم‌های ضدایرانی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است، اظهار داشت: آمریکا هشت کشور را از تحریم‌های نفتی ایران تا سقف خرید ۵۰ هزار بشکه معاف کرده که این اقدام آمریکایی‌ها و میزان معافیت در نظر گرفته شده بسیار مسخره است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند سایر کشورها از ایران نفت خریداری کنند و در همین سقفی که معافیت در نظر گرفته نیز باید به جای پول، به ایران غذا و دارو بدهند.

وی افزود: برداشت من این است که می‌خواهند نفت ایران را به صورت مجانی ببرند، ما بیش از غذا و دارو به پول حاصل از فروش نفت نیاز داریم.

تحریم‌های آمریکا مردم ایران را نشانه گرفته است

عبداللهی ادامه داد: این اقدام آمریکایی‌ها نیز نوعی شیطنت است، در ظاهر هشت کشور را معاف کرده‌اند ولی در واقع نوعی تحریم است تا ایران به ارز حاصل از فروش نفت خود دست پیدا نکند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران برای تامین نیازهای خود باید حدود دو میلیون بشکه نفت بفروش برساند ولی آمریکا در این مسیر مانع ایجاد کرده و شیطنت می‌کند، گفت: آمریکا می‌خواهد در دنیا نشان دهد که برای تامین دارو و غذای ایرانیان مانعی را ایجاد نکرده ولی در واقع قصد ضربه زدن به مردم را دارند.

شیطنت صهیونیست‌ها برای ایجاد مانع بر سر راه توافقات ایران و اروپا

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و اروپا در زمینه پولی و بانکی خوب بوده ولی شیطنت رژیم صهیونیستی در دانمارک برای بدبین کردن اروپا نسبت به ایران انجام شد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی قصد داشت با حمله به منافقین، نشان دهد که ایران چنین اقدامی را انجام داده تا کشورهای اروپایی نیز به ایران بدبین شوند.

وی افزود: در ادامه رژیم صهیونیستی چنین شیطنت‌هایی را انجام می‌دهد تا اروپا را نیز از ایران جدا کنند، زیرا اکنون همکاری‌های ایران و اروپا برای آمریکا و صهیونیست ها قابل تحمل نیست.

چین و روسیه در روزهای سخت کنار ایران نیستند

عبداللهی در خصوص روابط ایران با روسیه و چین، اظهار داشت: این دو کشور به دنبال منافع خود هستند، مسکو و پکن در حمایت از ایران سخنرانی می‌کنند ولی در زمان عمل اقدامی انجام نمی‌دهند، اگر این کشورها که ادعای دوستی با ایران را دارند ولی نفت ایران را نخرند به این معنی است که اهمیتی برای دوستی با ایران قائل نیستند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه چین و روسیه در روزهای سخت کنار ما نیستند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد بلکه صرفا منافع خود را ترجیح می‌دهند.