۰ نفر

پوتین: نفت 70 دلاری برای این کشور مناسب است

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 315207
پوتین: نفت 70 دلاری برای این کشور مناسب است

در حالی که بازار نفت در شوک کاهش قیمت ها ناشی از اشباع عرضه به سر می برد رییس جمهور روسیه بر اظهارات گذشته خود در مورد بهای انرژی تاکید دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین از بلومبرگ، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد در طی ملاقات کوتاهی که در روز یکشنبه با همتای آمریکایی اش دونالد ترامپ داشت، در مورد قیمت نفت مذاکره داشته اند. وی همچنین افزود که روسیه از قیمت های کنونی بازار نفت رضایت دارد.

ولادیمیر پوتین، نسبت به اعضای دیگر اوپک در مورد وضعیت فعلی بازار نفت خوش بینی بیشتری داشت، و ابراز داشت که "از قیمت کنونی نفت، و قیمت اخیر آن که در حدود 70 دلار است، بسیار راضی است و برای ما مساعد است." بر خلاف آنچه که برخی از اعضای اوپک تاکید کرده اند و انتقاد ترامپ را برانگیخته اند، وی برای کمک به حمایت از قیمت ها کشورش را ملزم به کم کردن تولیدات نفتی نمی بیند. روسیه تمایل دارد جهت تثبیت بازار نفت به ادامه همکاری با اوپک بپردازد، و ارزیابی پوتین از تلاش های موجود حاوی «نتایج مثبت» بوده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که در حاشیه نشست گروه 20 که در انتهای ماه جاری در آرژانتین برگزار خواهد شد بتواند به بهبود روابط با ایالات متحده دست یابد.

وی در روز پنجشنبه به خبرنگاران مستقر در سنگاپور گفت: "البته ما نیازمند انجام مذاکرات در بالاترین سطح خود هستیم. ما حاضر به بازیابی همکاری تمام عیار به همان میزان که همتایان آمریکایی مان هستند می باشیم." حوزه های مهمی که پوتین از آنها نام برد شامل ثبات استراتژیک و کنترل نیروهای نظامی بودند که به زعم وی دو کشور می توانند در آن زمینه ها با یکدیگر همکاری کنند.

گفتنی است بهای پایه نفت خام برنت برای اولین بار در بیش از یک ماه، و در بین واهمه از اشباع بازار به دلیل تولید بی سابقه نفتِ آمریکا، و تحریم های نفتی ملایم تر از آنچه که انتظار می رفت (در مورد ایران)، در اوایل این هفته به زیر 70 دلار سقوط نشان داد. در عین حال که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)بیان داشته است در انتظار بازگشت به کاهش تولید نفت است، روسیه وارد این مداخلات کلامی نشده است و با اتخاذ رویکرد «منتظر بمان و ببین چه خبر است» با متحدانش در ابوظبی ملاقات کرده است. ترامپ باز هم با ارسال توئیتی که عربستان را ترغیب به افزایش استخراج نفت می کند، تاثیر مداخلات کلامی اوپک را فرونشانده است.