۰ نفر

3معاون بازنشسته وزارت نفت اختیارات خود را واگذار کردند

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 314849
3معاون بازنشسته وزارت نفت اختیارات خود را واگذار کردند

سه معاون وزیر نفت که مشمول «قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» هستند، اختیارات خود را به معاونان یا قائم مقام خود واگذار کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهلت بازنشستگان مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شنبه آینده (26 آبان 97) به پایان می رسد.

با توجه به تاکید قانون مبنی بر کناره گیری مشمولان تا شنبه آینده، سرعت کناره گیری و یا واگذاری اختیارات در دستگاه ها و وزارتخانه ها شدت گرفته است.

بر این اساس، تغییر مدیران و معاون بازنشسته وزارت نفت نیز آغاز شده است به طوری که در 2 روز اخیر مدیران عامل سه شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت یعنی شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اختیارات خود را واگذار کرده اند.

تنها شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت که تغییر مدیریتی را تجربه نمی کند، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به شمار می رود که مدیرعاملی جوان بر صندلی ریاست آن تکیه زده است.

**تفویض اختیارات مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به پاک نژاد
«علی کاردر» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که باید تا روز شنبه کنار برود دیروز حق امضای خود را به «محسن پاک نژاد» معاون امور تولید این شرکت تفویض کرد.

در نامه کاردر به پاک نژاد آمده است: با توجه به هماهنگی ‌های به عمل آمده با وزیر نفت و بر مبنای اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، حق امضای ناشی از اختیارات، از جمله مکاتبات، تنظیم و ابلاغ صورتجلسات، اسناد مالی، انعقاد موافقت‌نامه‌ها و قراردادها و همچنین صدور احکام انتصاب، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها تفویض می‌شود.

**واگذاری اختیارات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی
با توجه به الزام اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نیز شامل می‎شود، وی تا تعیین مدیرعامل جدید، اختیارات خود را به معاون خود تفویض کرده است.
بر این اساس، از این پس «حسین ابویی‌مهریزی» عهده دار مسئولیت های این شرکت تا تعیین مدیرعامل جدید است.

**تغییر مدیریتی در شرکت ملی گاز
حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز در حکمی «حسن منتظر تربتی» را به عنوان قائم‌مقام این شرکت منصوب کرد.

منتظر تربتی پیش از این مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز بود.

«فیاض شجاعی» دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده است که طبق قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، آخرین مهلت حضور بازنشستگان مشمول این قانون در دستگاه های اجرایی 26 آبان 97 است.

وی تصریح کرد: مشمولین این قانون از روز شنبه مجاز به ادامه فعالیت در دستگاه های خود نیستند و از روز شنبه اگر افرادی از مشمولان این قانون در کار خود باشند با آنان اقدام قانونی صورت می گیرد.