۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

تداوم سقوط بهای نفت در بازار‎های جهانی با معافیت خریداران نفتی ایران

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 313657
تداوم سقوط بهای نفت در بازار‎های جهانی با معافیت خریداران نفتی ایران

نفت خام وعده دار برنت حمایت ۷ ماهه ۷۰ دلاری خود را از دست داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهای نفت خام در بازار های جهانی امروز جمعه  نهم نوامبر ۲۰۱۸ با افزایش عرضه جهانی و معافیت خریدارن نفت ایران به کانال ۶۰ دلار در هر بشکه هدایت شد.

بهای نفت خام برنت در معاملات امروز به پایین ترین سطح ۷ ماهه گذشته خود(اوایل ماه آوریل)  رسید و با حدود یک دلار کاهش در ۶۹.۸ دلار در هر بشکه ایستاد.

WhatsApp Image 2018-11-09 at 4.47.47 AM

گفتنی است قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات  امروز جمعه۹ نوامبر ۲۰۱۸ در بازارهای بین‌المللی از سطح ۷۰.۸۷ دلار آغاز شد ولی با کاهش مستمر قیمت مواجه شد و در پایین ترین سطح تا ۶۹ دلار و ۱۳سنت قیمت خورد.این روند کاهش بیش از  ۱۵ درصد در این فصل را نشان می دهد  .

WhatsApp Image 2018-11-09 at 4.47.54 AM

نفت خام سبک آمریکا نیز ۷۸ سنت کاهش یافت و به ۵۹.۸۵ دلار رسید یعنی ۴.۵ درصد کاهش هفتگی و بیش از ۲۱ درصد کاهش از اوایل ماه اکتبر .

قیمت نفت در ماه اکتبر به خاطر نگرانی از تحریم های آمریکا علیه ایران افزایش یافت و تصور می شد این تحریم ها که در روز دوشنبه اجرایی شدند، مقادیر قابل توجهی نفت خام را از بازار کم کنند و در برخی مناطق کمبود نفت ایجاد کنند،ولی با اعلام معافیت برای ۸ خریدار عمده نفت ایران، همچنین افزایش عرضه از سوی عربستان، روسیه و آمریکا قیمت نفت خام در حال کاهش است.