۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس،

پالایشگاه کرمانشاه مجددا قیمت‌گذاری می‌شود/ پشت پرده واگذاری مجدد پالایشگاه چیست؟

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 313625
پالایشگاه کرمانشاه مجددا قیمت‌گذاری می‌شود/ پشت پرده واگذاری مجدد پالایشگاه چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مقرر شده به استناد ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای نمایندگان کمیسیون انرژی نامه ای به رییس قوه قضاییه ارسال تا مجددا در قیمت گذاری پالایشگاه کرمانشاه بازنگری شود.

احمد صفری ، با اعلام این خبر که در نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه بررسی مجددی انجام می شود، گفت: مقرر شده براساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص شیوه قیمت گذاری بنگاه ها به صورت اخص پالایشگاه کرمانشاه بررسی مجددی انجام گیرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت ؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر ثابت شود که پالایشگاه زیر قیمت واقعی فروخته شده به استناد ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای نمایندگان کمیسیون انرژی نامه ای به رییس قوه قضاییه ارسال می شود تا مجددا در قیمت گذاری بازنگری شود.

طی این سال ها تورم کاهش یافته که رقم واگذاری پالایشگاه کرمانشاه پایین آمده است؟

 وی با بیان اینکه در صورت بازنگری پالایشگاه کرمانشاه یا باید با قیمت روز واگذار و یا به دولت بازگردد، ادامه داد: هیچ دلیلی وجود نداشته علیرغم اینکه در سال 93، پالایشگاه هزار و 800 میلیارد تومان به بانک ها واگذار و مجدد این پالایشگاه بدون هیچ مصوبه ای از آنها پس گرفته شده و 179 میلیارد تومان واگذار شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با طرح سوالی انتقادی، اظهار داشت: مگر طی این سال ها تورم کاهش یافته که رقم واگذاری پالایشگاه کرمانشاه پایین آمده است؟

چه موضوعاتی پشت پرده واگذاری مجدد پالایشگاه است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تا پیش از واگذاری جدید اعلام می کردند که این پالایشگاه زیانده است، اکنون چه اتفاقی رخ داده که فردی که تخصصی نداشته پالایشگاه را سودده کرده است، لذا این موضوع نشان می دهد که موضوعات دیگری پشت پرده است.

سال گذشته صحن علنی مجلس تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مصوب و اعضای هیئت رییسه آن را تعیین کردند تا ابهامات در واگذاری این پالایشگاه مشخص شود.