۰ نفر

رئیس «راس نفت»:

خودداری از همکاری با ایران به‌ضرر کل اقتصاد اروپا است

۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 310238
خودداری از همکاری با ایران به‌ضرر کل اقتصاد اروپا است

رئیس شرکت «راس نفت» روسیه با انتقاد از سیاست اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورها، خودداری برخی شرکت‌های اروپایی برای ادامه همکاری و خرید نفت از ایران، به‌خاطر ترس از آمریکا را به‌ضرر کل اقتصاد اروپا دانست.

به گزارش نووستی، "ایگور سچین" رئیس شرکت «راس نفت» روسیه معتقد است که خودداری برخی شرکت‌های اروپایی برای ادامه همکاری با ایران، از جمله ممنوعیت واردات نفت از این کشور، می‌تواند عواقب بسیار جدی برای اقتصاد قاره اروپا داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سچین امروز در سخنرانی در اجلاس بین المللی اورآسیا در ورونا، گفت: «خودداری برخی شرکت‌های بزرگ انرژیاروپایی از ادامه همکاری با شرکای ایرانی، از جمله امکان ممنوعیت کامل واردات نفت ایران از تاریخ 5نوامبر (14آبان ماه) که در حال حاضر در حال بررسی است، می‌تواند عواقب بسیار جدی برای کل اقتصاد اروپا داشته باشد».

این مقام روس یادآور شد که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ممکن است برای برخی شرکای نزدیک آمریکا استثناء قائل شود. وی افزود: «پس از گذشت 10روز ما شاهد اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خواهیم بود. هرچند با توجه به پویایی بازار نفت جهانی، بعید نیست که تحریم‌های دولت آمریکا استثنائاتی را برای برخی شرکای خاص ایالات متحده در نظر بگیرد».

رئیس شرکت «راس نفت» همچنین تأکید کرد، سیاست اعمال تحریم‌ها بدون حمایت شورای امنیت سازمان ملل، به ابزاری در دست برخی کشورها تبدیل شده است و دیگر ابزاری در دست جامعه جهانی نیست، بدین ترتیب وضعیت برخی عرصه‌ها در بازار جهانی و حتی سرنوشت کل یک کشور ممکن است در گروی این وضعیت قرار بگیرد.

ایگور سچین افزود: «در چنین شرایطی جایی برای گفت‌وگوی برابر باقی نمی‌ماند و تنها توصیه‌ای که من می‌توانم به شرکای خود داشته باشم، آمادگی برای انجام گفت‌وگو است، چرا که نتیجه سیاست تحریم‌های یکجانبه از بین رفتن بخش قابل توجهی از استقلال و کنترل بر وضعیت اقتصادی و سیاست انرژی بسیاری از شرکت کنندگان در بازار جهانی شده و این مسئله غیرقابل قبول است».

این مقام همچنین یادآور شد که سطح کنونی قیمت نفت در بازار جهانی برای شرکت «راس نفت» روسیه مناسب بوده و توازنی بین سطح عرضه و تقاضا به‌وجود آورده است.