۰ نفر

در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام شد؛

به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 309982
به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم

وزیر نیرو گفت: در فصل صادرات، به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و درصدد هستیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکرات مفصل‌تری را آغاز کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم. هفته پیش جلسه ای در سطح معاونین وزرای نیروی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون کردن سیستم برق سه کشور برگزار شد که نتایج خوبی هم داشت.

وی افزود: جلسه بعدی در ماه دسامبر و در تهران برای مشخص شدن جزئیات کار برگزار خواهد شد. در گام اول به دنبال افزایش امکان تبادل انرژی با جمهوری آذربایجان تا ٦٠٠ مگاوات هستیم و امیدواریم هرچه زودتر امکانات فنی آن فراهم شود.

اردکانیان ادامه داد: در فصل صادرات، به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و درصدد هستیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکرات مفصل‌تری را آغاز کنیم. در حال حاضر ظرفیت ٢ هزار مگاواتی برای صادرات برق داریم.

وزیر نیرو در خصوص موضوع حقابه حوزه زاینده رود هم تصریح کرد: حق‌آبه موضوعی قانونی است و طبق قانون توزیع عادلانه آب، طبیعتا متاثر از وضعیت بارش است؛ امیدواریم با بهتر شدن شرایط نزولات در ماه های پیش رو، این موضوع حل شود.

اردکانیان گفت: در کمتر از دو هفته آینده، جلسه شورای هماهنگی حوزه زاینده رود را برای بررسی این موضوع با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار خواهیم کرد.