۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

میانگین بهای نفت خام بیش از ۷۰دلار باقی خواهد ماند/ عرضه نفت خام جهانی به ۱۰۰میلیون بشکه در روز رسید

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 307845
میانگین بهای نفت خام بیش از ۷۰دلار باقی خواهد ماند/ عرضه نفت خام جهانی به ۱۰۰میلیون بشکه در روز رسید

در آخرین خبرنامه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام شده است که قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی نیز در کانال ۷۰ دلار باقی خواهد ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خبرنامه تحولات حوزه انرژی به پیش بینی قیمت نفت تا پایان سال و سالهای آتی میلادی در بازارهای جهانی پرداخته و در ادامه تلاشهای اخیر آمریکا برای اعمال فشار بر صادرات نفتی ایران را بررسی کرده است. سپس از تشکیل انجمن اقتصادی شرق در روسیه خبر داده  و در نهایت  ظرفیت تولید زغال سنگ چین را مرور  و از طرح مناقصه ۳ میلیارد دلاری سپسا اسپانیا در ابوظبی خبر داده است.

دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز در خبرنامه حوزه انرژی که با عنوان "خبرنامه تحولات انرژی (۱۹) دوره دهم مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است، قیمت ها  آتی در بازارهای جهانی نفت را بررسی و اعلام داشته که بر اساس پیش بینی اداره مطالعات انرژی آمریکا، میانگین قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی به ۷۱/۷ دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید، اما این روند در سال ۲۰۱۹ ، با کاهش ۱/۱ درصدی به ۷۰/۶ دلار به ازای هر بشکه می رسد.

در این گزارش طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، عرضه جهانی نفت که شامل عرضه میعانات گازی و سوخت های زیستی نیز میشود، در ماه اوت امسال به رقم بی سابقه ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسید.

 این گزارش می افزاید طبق آمار منتشره ازسوی مؤسسه پلتس میزان خرید نفت خام ایران از سوی هند طی ماه اوت ۴۲۸ هزار و ۷۰۸ بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به ماه ژوئیه ۶۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در این گزارش آمده است که روسیه با تشکیل انجمن اقتصادی شرق در این کشور، تأثیر لایحه تحریم های جدید ضد این کشورتوسط آمریکا بر بخش انرژی روسیه و همین طور روابط آن با همتایان خارجی پایش را بررسی و در این قالب پیشنهادهایی مطرح خواهد شد.

براساس مطالعات کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۸ ،این کشور تولید زغال سنگ خود را ۸۸ میلیون تن کاهش داده است.

در پایان این خبرنامه آمده است واحد دولتی سرمایه گذاری (مبادله) واقع در ابوظبی تا پایان سال ۲۰۱۸ بیست و پنج درصد از سهام شرکت سپسا اسپانیا را به صورت  IPO  عرضه خواهد کرد.

برای دریافت متن کامل خبرنامه کلیک کنید.