۰ نفر

رییس کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت مجاز به افزایش قیمت قیر تخصیصی به دستگاه‌ها نیست

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۱
کد خبر: 298241
وزارت نفت مجاز به افزایش قیمت قیر تخصیصی به دستگاه‌ها نیست

رییس کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید کمیسیون متبوعش به استفساریه‌ای درباره مجاز بودن یا نبودن وزارت نفت برای افزایش مواد اولیه قیر به دلیل افزایش قیمت نفت خام، چنین پاسخ داده که افزایش قیمت قیر مجاز نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح استفساریه بند (ه) تبصره (1) قانون بودجه سال 97 کشور مورد بررسی قرار گرفت، که براساس این بند در سال جاری سهمیه قیری برای دستگاه های مختلف مشخص و وزارت نفت مکلف به تامین مبلغ مورد نظر شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلاتی که در اختصاص قیر رخ داد تقریبا تخصیص آن را به تاخیر انداخت، افزود: پس از رفع موانع قانونی وزارت نفت از روزهای گذشته اقدام به تخصیص قیر کرد، اما در روزهای گذشته نگرانی جدیدی ایجاد شده که این نگرانی افزایش قیمت قیر است.

نظر مجلس بر عدم افزایش قیمت قیر تعیینی است

وی ادامه داد: طراحان استفساریه سوال کرده بودند که آیا وزارت نفت ایران می تواند برخلاف بند (ه) تبصره (1) قانون بودجه سال 97 کشور به هر دلیلی از جمله افزایش قیمت نفت خام مبادرت به افزایش مواد اولیه قیر یا کاهش حجم آن از چهار میلیون تن یا تغییر در نسبت های مقرر کند؟

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پاسخ این استفساریه، خیر است و وزارت نفت موظف بوده این حجم از مواد اولیه قیر را با همان قیمت مصوب در قانون بودجه تامین کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این استفساریه به کمیسیون بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده که احتمالا در نشست علنی فردا بررسی می شود، تصریح کرد: نظر مجلس بر عدم افزایش قیمت قیر است و همان میزان درصد قیر تعیین شده در بودجه و درصدهای مشخص برای دستگاه های مختلف باید عملیاتی شود.