۰ نفر

آغاز بهره برداری از فاز سوم طرح پتروشیمی پردیس

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 297936
آغاز بهره برداری از فاز سوم طرح پتروشیمی پردیس

فاز سوم آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 755 هزار تن آمونیاک و اوره با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه با حضور در  پتروشیمی پردیس در عسلویه، فاز سوم آمونیاک و اوره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 755 هزار تن آمونیاک و اوره این مجموعه را افتتاح کرد.

رئیس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این فاز، با توضیح مدیران و متخصصان پتروشیمی پردیس در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این مجموعه پتروشیمی قرار گرفت.

با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل می‌شود.

این فاز شامل واحد‌های جانبی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت، طرح توسعه ‌آبگیر و ایجاد واحد تولید آب ‌DM‌ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است که با هزینه ۵۰۲ میلیون یورو از محل درآمد فاز‌های نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس ایجاد شده ‌است.

به گفته مسئولان پتروشیمی پردیس واحد آمونیاک فاز سوم این مجتمع از زمان بهره‌برداری آزمایشی در آبان‌ماه پارسال تاکنون موفق به تولید 327 هزار تن آمونیاک شده که این میزان معادل ‌‌69 درصد برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریورماه امسال است.

بر این اساس در این مدت واحد اوره فاز سوم، 401 هزار تن اوره تولید کرده است که پیش بینی می‌شود این ‌مقدار تا پایان شهریورماه به 522 هزار تن برسد.