۰ نفر

آیا توصیه رهبر انقلاب رویه توجه به مصرف بنزین را تغییر خواهد داد؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 297649
آیا توصیه رهبر انقلاب رویه توجه به مصرف بنزین را تغییر خواهد داد؟

پس از انتقاد صریح و بی پرده مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت در خصوص مدیریت مصرف بی‌رویه بنزین، به نظر می‌رسد تئوری وزارت نفت در افزایش تولید تا سقف تقاضا بار دیگر در محک نقد جدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رهبر انقلاب به درستی انگشت بر زخم دیرپایی گذاشت که متاسفانه مدیریت جدید پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در انکار این زخم پای می فشرد.

درگذشته یکی از مهمترین برنامه های شرکت‌های موزع و تولید کننده، اشاعه فرهنگ  مصرف صحیح و دعوت به بهینه‌گرایی و صرفه جویی در مصرف فرآورده‌ها بود. اما سیاست نیروهای جدید پالایش و پخشی عدم توجه کافی به این نوع اقدامات است. اقداماتی فرهنگی که به گمان منصوبان وزیر، کاری لوکس و بی حاصل تلقی می‌شود.

زاویه دید مقام معظم رهبری نقد جدی مصرف گرایی بی رویه است و رویکرد اصلاح الگوی مصرف در شرایط فعلی نیاز به آگاه سازی و تولید فکرهای مشارکت ملی در مصرف منطقی و صحیح دارد.

لازم است انتقاد صریح و بی پرده رهبری مورد توجه قرار گیرد و مجدداً به جای تاکید بر تولید تا سقف تقاضا به سمت و سوی اصلاح الگوهای مصرف توام با تولید حداکثری و صادرات فرآورده های نفتی، مدنظر قرارگیرد.

قطعا چنین رویه ای احتیاج به اصلاح میدان دید مدیریتی و نیروهای برنامه ریز در حوزه  تولید و توزیع فرآورده های نفتی دارد که جهت بخشی ساختار را تعیین می کنند.