۰ نفر

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،

صادرات بازی‌های رایانه‌ای بهترین جایگزین برای نفت/ وزارت فرهنگ و دستگاه‌های متولی حمایت کنند

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۱
کد خبر: 296683
صادرات بازی‌های رایانه‌ای بهترین جایگزین برای نفت/ وزارت فرهنگ و دستگاه‌های متولی حمایت کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صادرات بازی‌های رایانه‌ای بهترین راه برای رهایی از اقتصاد نفتی است، گفت: وزارت فرهنگ و سایر دستگاه‌ دست به دست هم دهند و از این بازی‌ها حمایت کنند.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به جمعیت زیاد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران، گفت: اگرچه بازی‌های رایانه‌ای یکی از موضوعات مورد استقبال بخش عظیمی از جوانان و نوجوان است اما تاکنون برنامه مشخص و حساب شده‌ای برای تامین نیازمندی‌ها داخلی در این زمینه صورت نگرفته است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت،نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون تلاشی برای شناسایی سلایق و مطالبات مردم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای صورت نگرفته، افزود: مسلما طراحان بازی‌های داخلی فرهنگ و چارچوب ایرانی- اسلامی بودن بازی‌ها را در طراحی بازی‌ها مدنظر  قرار می‌دهند بنابراین باید با حمایت از این متخصصان از سوءاستفاده سایر کشورها جلوگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه کشور نیروهای متخصص بسیاری  برای طراحی بازی‌های رایانه‌ای دارد اما برای پیشرفت این حوزه باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد در غیر این صورت این افراد نمی‌توانند با کشورهای پیشرفته رقابت کنند.

صادرات بازی‌های رایانه‌ای بهترین راه برای رهایی از اقتصاد نفتی

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از کشورهای دنیا از نظر فرهنگی به ایران نزدیک هستند می‌توان از بازار این کشورها برای صادرات بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد تا از این طریق از اقتصاد نفتی رها شویم.

سعیدی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های متولی که مسئول اشاعه فرهنگ اسلامی هستند دست به دست هم دهند و از این بازی‌ها حمایت کنند زیرا بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری شخصیت‌های کودکان و نوجوانان اثرگذاری بالایی دارد؛ سایر کشورها با اهداف مشخصی این بازی‌ها را تولید کرده و به ایران به عنوان یکی از کشور های هدف می‌فرستند تا از این راه تاثیرات نامناسبی در شخصیت جوانان و نوجوانان ایجاد کنند.

با تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌توان رونق اقتصادی ایجاد کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تولید بازی‌های رایانه‌ای از یک سو می‌توان زمینه‌ای برای رونق اقتصادی فراهم کرد و از سوی دیگر فرهنگ ایرانی اسلامی را میان کودکان، نوجوانان و جوانان گسترش داد.