۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

پای هکرها به پمپ بنزین‌ها نیز باز شد/ سوختگیری در جایگاه بدون پرداخت پول

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۱۳
کد خبر: 296124
پای هکرها به پمپ بنزین‌ها نیز باز شد/ سوختگیری در جایگاه بدون پرداخت پول

هکرها با استفاده از سیستم کنترل از راه دور، پمپ سوختگیری را از کار انداختند و از این طریق ۶۰۰ گالن بنزین را ربودند.

به گزارش اقتصادآنلاین،  هکرها با استفاده از سیستم کنترل از راه دور،  تلمبه سوخت گیری را در اختیار گرفته  و ۶۰۰ گالن بنزین را ربودند. این حمله سایبری که در  یکی از ایستگاه های  پمپ بنزین برند ماراتون در دیترویت آمریکا اتفاق افتاد و به مدت 90 دقیقه وسایل نقلیه توانستند از سوختی که بطور رایگان ارائه می شد سوخت گیری کنند.

طبق گفته پلیس آمریکا با مداخله این سیستم از راه دور، ایستگاه پمپ بنزین از کنترل کارکنان پمپ بنزین خارج شده بود. در عین حال آنها از این مسئله که کنترل پمپ بنزین از دستشان خارج شده است آگاه نبودند. در طی این مدت دوربین های امنیتی پمپ بنزین به درستی عمل می کردند.

در طی مدت یک ساعت و نیم حجم گسترده ای از بنزین به سرقت رفت، و به گفته پلیس حدود 10 وسیله نقلیه در معرض اتهام هستند. خسارت برآورد شده در حدود 1800 دلار است.

طبق اعلام سخنگوی پلیس: در تحقیقات از کارکنان این پمپ بنزین مشخص شده است حادثه در روز روشن اتفاق افتاده و هکرها ساعت 1 بعدازظهر و با استفاده از دستگاه ارتباط از راه دور این پمپ بنزین را هک و اقدام به دزدی بنزین کرده اند. کارکنان پمپ بنزین در تحقیقات پلیس بیان داشتند پس از آگاهی از این اتفاق آنها قصد داشتند تلمبه های پمپ بنزین را از کار بیندازند تا این کار را متوقف کنند، ولی تلاششان تاثیری نداشته است.

در موارد مشابه، مقامات روسی از راه اندازی بدافزارهای پنهان در تعدادی از پمپ بنزین ها پرده برداشته اند که مشتریان را وادار به پرداخت هزینه بیشتری نسبت به میزان بنزینی که سوخت گیری کرده اند می کند.  

با وجود حملات اخیر به ایستگاه های پمپ بنزین ولی کارشناسان امنیت سایبری ، گسترش این تهدیدها را در دیگر سطوح صنایع محتمل دانسته و اعلام داشته اند این خطرات تمامی چرخه تولید و توزیع در صنعت نفت و گاز، از جمله استخراج، تولید، انبارداری، حمل و نقل و فروش را تهدید می کند و منحصر به جایگاه های عرضه سوخت نخواهد شد.

 همانطور که اخیرا طبق اعلام مرکز ماهر کشورمان نیز اطلاعات مهم رایانه ای یک مرکز پتروشیمی به سرقت رفته است.

علاوه بر این، مطالعات اخیر آشکار ساخته است که ایستگاه های پمپ بنزین در سطح بین المللی در برابر حملات سایبری اینترنت اشیاء از آسیب پذیری بسیار زیادی برخوردار هستند.

بررسی های فضای مجازی خاطرنشان می سازد: «فضای مجازی سرشار از ویدئوهایی است که نحوه هک و دریافت رایگان بنزین را آموزش می دهد، و این ممکن است منجر به آگاه کردن افراد در راستای انجام این تخلف باشد.