۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلیل کمبود سوخت در شمال کشور چه بود؟/ ضعف مدیریتی یا نبود جایگاه؟

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 292675
دلیل کمبود سوخت در شمال کشور چه بود؟/ ضعف مدیریتی یا نبود جایگاه؟

در پی اتفاقات روزهای گذشته و کمبود سوخت در مناطق شمالی کشور، طبق اعلام کانال تلگرام پالایش و پخش این شرکت اقدام به نصب و راه اندازی تعدادی جایگاه سیار در مناطق شمالی کشور نموده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، با وجود پمپ بنزین های متعدد در مناطق شمالی کشور، آیا اتفاقات اخیر کمبود مدیریت در سوخترسانی را می رساند یا کمبود جایگاه سوخت را؟! مشکل دقیقا ضعف در انتقال بنزین بوده و نه تعداد جایگاه ها!

به نظر می رسد به جای اقدامات تبلیغاتی جهت نصب جایگاه‌های غیرایمن سیار که برای زمان های خاص بحرانی طراحی شده اند،  می توان با تخصیص بودجه و حمایت های قانونی مناسب  جایگاه‌های نیمه تمام را تکمیل و نسبت به ارایه خدمات پایدار و تامین سوخت بموقع برای مسافران تابستانی اقدامی عاجل معمول نمود.

این قبیل اقدامات بیشتر دارای وجه تبلیغاتی است تا بجای دلیل اصلی یعنی ضعف در سوخت رسانی یا ناتوانی شرکت ملی پالایش و پخش در انتقال و حمل فرآورده های نفتی، عملکرد نامناسب جایگاه ها را برجسته کند. در حالی که حتی ناکافی بودن تعداد جایگاه ها خود نیز نشانه ای از فقدان مدیریت برنامه ریزی شرکتی ست که نتوانسته افزایش مشتریان و مراکز عرضه را تعادل بخشد.

با این همه شواهد حاکی از ضعف مدیریتی، بی برنامه گی و عدم توجه کافی وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش در سوخت رسانی و تامین به موقع بنزین است.