۰ نفر

مدیر بین‌الملل فدراسیون صنعت نفت چین؛

پکن بدون توجه به تحریم‌های آمریکا از تهران نفت می‌خرد

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 292580
پکن بدون توجه به تحریم‌های آمریکا از تهران نفت می‌خرد

مدیر بخش بین الملل فدراسیون صنعت نفت و فرآورده های شیمیایی چین (cpcif)، پکن را بزرگترین شریک تجاری ایران دانست و تاکید کرد چین از دیرباز از ایران نفت وارد کرده است و اکنون هم در واردات این محصول از تهران به تحریم های یک جانبه آمریکا توجهی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «آندری یو» روز دوشنبه در پکن، بازار چین و بسیاری از بازارهای دیگر را به نفت ایران وابسته دانست و تصریح کرد: شرکت های چینی در هر شرایطی به نفت جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند و از این کشور نفت خریداری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در بحث خرید نفت از ایران، به تحریم ها اهمیتی نمی دهیم این یک روند تجاری بسیار معمول میان دو کشور است و ارتباطی به آمریکا ندارد چین معتقد است نفت، گاز و عرصه های تجاری و اقتصادی دیگر نباید تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار گیرد.

مدیر بخش بین الملل فدراسیون صنعت نفت و فراورده های شیمیایی چین، کشورهایی نظیر چین، روسیه و هند را بزرگترین شرکای ایران عنوان کرد و افزود: در این میان چین و هند خریداران بزرگ نفت ایران هستند.

به گفته این مقام چینی، روسیه و چین می توانند خلاء برخی از شرکت های اروپایی نظیر توتال را در ایران پر کنند به همین دلیل بعید است مشکلی برای ایران در زمینه استخراج نفت و همچنین طرح های سرمایه گذاری در زمینه فراورده های نفتی به وجود بیاید.

آندری تصریح کرد: ایران در چند دهه گذشته با وجود تحریم های آمریکا، همواره توانسته است روند توسعه خود را حفظ کرده و به پیشرفت های بیشتری نیز دست یابد.

مدیر بخش بین الملل فدراسیون صنعت نفت و فراورده های شیمیایی چین (cpcif) توسعه بندر چابهار و دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را از جمله دستاوردهای ایران برغم تحریم ها دانست و تاکید کرد: ایران و چین می توانند در زمینه های نفت و گاز و دیگر عرصه های اقتصادی، همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند و این برای هر دو طرف مهم است.

این مقام عالی شرکت مهم چینی یادآوری کرد: تحریم ها علیه ایران ممکن است وجود داشته باشد اما نمی تواند مانع همکاری ایران با کشورهای دیگر از جمله چین شود زمینه های گسترش روابط میان دو کشور همیشه وجود داشته و خواهد داشت.

مدیر بخش بین الملل فدراسیون صنعت نفت و فراورده های شیمیایی چین (cpcif) نقض برجام از سوی آمریکا را یک اقدام پرمخاطره اقتصادی برای کشورهای دیگر جامعه بین المللی دانست و تاکید کرد: هر اقدامی هم که آمریکا در تخطی از این توافق انجام دهد باز هم نمی تواند مانع همکاری بسیاری از کشورهای دیگر با ایران شود.

این مقام چینی بیان کرد به رغم چنین راهبرد نادرستی از سوی آمریکا، باز هم شرکت های چینی با ایران همکاری خواهند کرد.

او خاطر نشان کرد: اگرچه برخی از شرکت ها و سرمایه گذاران به دلیل تحریم های آمریکا چالش هایی برای همکاری با ایران خواهند داشت که نمونه آن هم توتال بود اما به هر صورت چین و شرکت های این کشور می توانند این خلاء را پر کنند.