۰ نفر

نفت ایران برای مشتریان آسیایی ارزان‌تر شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 291775
نفت ایران برای مشتریان آسیایی ارزان‌تر شد

شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی ایرانی در سپتامبر که از جزیره خارک به مقصد آسیا بارگیری می شوند را کاهش داد.

به گزارش پلاتس، یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ایران گزارش داد قیمت فروش رسمی گرید "ایران لایت" به میزان ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت اوت کاهش داده شد و ۱.۲۰ دلار در هر بشکه بالاتر از متوسط شاخص قیمت عمان/دوبی که پلاتس برای سپتامبر ارزیابی کرده است، قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت گرید "ایران هوی" به میزان ۶۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت اوت کاهش داده شد و ۹۰ سنت در هر بشکه ارزانتر از متوسط شاخص قیمت عمان/دوبی که پلاتس برای سپتامبر ارزیابی کرده است، قرار گرفت در حالی که قیمت گرید فروزان ۷۵ سنت در هر بشکه کاهش پیدا کرد و ۷۵ سنت در هر بشکه ارزانتر از شاخص قیمت مذکور شد.

قیمت فروش گرید سروش نیز ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت اوت کاهش یافته است و ۵.۵۵ دلار در هر بشکه ارزانتر از شاخص قیمت عمان/دوبی برای سپتامبر شده است.

شرکتها در خاورمیانه عمدتا نفت خود را تحت قراردادهای بلندمدت به پالایشگاه‌ها می فروشند. اکثر تولیدکنندگان نفت دولتی در خلیج فارس قیمت نفت خود را بالاتر یا پایینتر از شاخص قیمت تعیین می کنند، برای آسیا، شاخص قیمت میانگین قیمت گریدهای عمان و دوبی است.