۰ نفر

توکلی در نامه‌ای به وزیر نفت تاکید کرد:

چرا برخی رشته‌های مرتبط با صنعت نفت حذف شده است

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 290376
چرا برخی رشته‌های مرتبط با صنعت نفت حذف شده است

رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای به وزیر نفت خواستار پاسخگویی در زمینه علت حذف تعدادی از رشته‌های غیر فنی و میان‌رشته‌ای کارشناسی ارشد مرتبط با صنعت نفت و گاز در سال تحصیلی آینده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بخشی از نامه «احمد توکلی» به «بیژن نامدار زنگنه» آمده است: پیرو مذاکرات قبلی و مطابق اطلاعات موثق واصله، رشته‌های غیر فنی و میان‌رشته‌ای شامل پنج رشته کارشناسی ارشد مدیریت پروژه‌های نفت و گاز، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، اقتصاد نفت و گاز، مدیریت مخازن هیدروکربوری و رشته با قدمت کارشناسی حسابداری و علوم مالی نفت از برنامه‌های دانشگاه صنعت نفت تهران در سال تحصیلی پیش رو حذف شده است. 
وی افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده در سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت و داده‌های میدانی کمبود متخصصین رشته‌های مورد بحث یکی از مشکلات صنعت نفت کشور است.
رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در این نامه تاکید کرد: به نظر می رسد بقای این رشته ها به صلاح صنعت نفت کشور باشد. 
توکلی از زنگنه خواست دلایل و توجیهات حذف رشته های فوق در اسرع وقت اعلام شود.
سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، مؤسسه ای غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در شهریور 1394 با هدف مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و برقراری عدالت تشکیل شد.
این موسسه تاکنون شکایت هایی علیه موسسه ثامن الحجج، سازمان غذا و دارو، وزیر فعلی راه و شهرسازی و وزیر قبلی تعاون مطرح کرده است.