۰ نفر

در پی افزایش تولید روسیه رخ داد؛

کاهش قیمت نفت

۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 290109
کاهش قیمت نفت

قیمت نفت پس از رشد چشمگیر روز گذشته، با افزایش تولید روسیه و کاهش قیمت فروش عربستان سعودی برای مشتریان آسیایی که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه را کمتر کرد، در معاملات روز جمعه کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۷ سنت ( ۰.۲ درصد) کاهش به ۷۳.۲۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۱.۵ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ سنت کاهش به ۶۸.۹۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز گذشته حدود دو درصد افزایش داشت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از چهار هفته کاهش، در هفته جاری تقریبا ثابت بوده است؛ در حالی که نفت برنت با ۱.۴ درصد کاهش از ابتدای هفته جاری تاکنون، در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته قرار دارد.

آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد که تولید نفت این کشور ۱۵۰ هزار بشکه در روز در ژوییه نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و از میزانی که مسکو گفته بود پس از توافق کشورهای اوپک و غیراوپک در ژوئن به تولیدش اضافه خواهد کرد، فراتر رفته است.

عربستان سعودی، روسیه، کویت و امارات متحده عربی برای جبران افت احتمالی صادرات ایران به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، میزان تولیدشان را افزایش داده‌اند. اوپک و شرکایش شامل روسیه پیشتر تولیدشان را به منظور متعادل کردن عرضه و تقاضا محدود کرده بودند.

در این بین، شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد قیمت فروش گرید عرب لایت در سپتامبر برای مشتریان آسیایی را ۷۰ سنت در هر بشکه کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در اواسط هفته نیز بدنبال انتشار آماری که نشان داد ذخایر نفت آمریکا برخلاف انتظارات، در هفته گذشته رشد کرده است، ریزش کرد اما روز پنج شنبه با این انتظار که ذخایر مذکور بزودی دوباره کاهش پیدا خواهد کرد، قیمت نفت بهبود یافته بود.