۰ نفر

تهران خاموش شد اما مسوولان نمی‌پذیرند!

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۴۵
کد خبر: 288653
تهران خاموش شد اما مسوولان نمی‌پذیرند!

در حالی که مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران معتقد است که در سه هفته اخیر هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در تهران رخ نداده اما شواهد و گفته‌های مردمی خلاف این مساله را ثابت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در تهران ۴.۵ میلیون مشترک وجود دارد که ۱۳ درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می دهند؛ ۱۰ درصد برق کشور در تهران مصرف می شود و پیش بینی می‌شد امسال با افزایش پنج درصدی پیک بار نیاز مصرف برق پایتخت به ۴۹۰۰ مگاوات برسد و با صرفه جویی های انجام شده این عدد از ۴۵۰۰ مگاوات بالاتر نرود.

بر اساس گفته مسوولان، در زمان اوج مصرف ۴۰۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق صورت گرفت که موجب شد میزان خاموشی‌ها کاهش یابد، به گونه‌ای که باید گفت در طول یک هفته تا ۱۰ روز گذشته میزان خاموشی‌ها کاهش یافته اما قبل از آن خاموشی‌ها پایدار و همانند جدول خاموشی‌ها و یا بعضا مغایر با آن جدول رخ داد.

این مساله در هفته‌های گذشته  تاجایی پیش رفت که حتی صدای بخش صنعت نیز در پی خاموشی های مکرر و آسیبی که به تجهیزات آن ها وارد می شد، درآمد و تصمیم‌گیری‌ها به سمت و سوی تغییر روز کاری صنایع از آخر هفته به سه شنبه و چهارشنبه نیز سوق پیدا کرد.

علاوه بر این نیز طی این مدت شرکت توانیر دست نیاز خود را برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی به سمت مردم دراز کرد و بر اساس گفته‌های سخنگوی صنعت برق در آخرین روز تیر ماه، بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای ماه آینده شرایط خوبی گزارش نشده و عمده مشکل در مرداد ماه و دو هفته اول شهریور ماه است اما اگر میزان رشد مصرف برق سه درصد بماند می‌توان پیش‌بینی کرد که تا سه هفته آینده مشکل خاموشی برطرف می‌شود.

با توجه به خبرهای روزهای اخیر به نظر می رسد که صرفا خاموشی ها به دلیل نقص فنی و حادثه در شبکه نبوده چراکه تهران طی سه هفته گذشته خاموشی های متعددی را در مناطق مختلف تجربه کرده است اما امید می‌رود که با خنک‌تر شدن نسبی هوا در اواخر مردادماه و طبق وعده مسوولان تا ماه آینده دیگر شاید هیچ گونه خاموشی در پایتخت نباشیم.