۰ نفر

وزیر نیرو:

بدون مدیریت مشترک، موضوع آب به سرانجام نخواهد رسید

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 288532
بدون مدیریت مشترک، موضوع آب به سرانجام نخواهد رسید

وزیر نیرو گفت: در دنیای امروز در اقیلم‌های خشک و نیمه‌خشک بدون تدوین مدیریت مشترک، موضوع آب به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، عنوان کرد: در این ایام وارد دورانی می‌شویم که مدیریت مصرف و تقاضا اهمیت داشته، به طوری که اگر مدیریت مصرف صحیح نباشد، نمی‌توانیم تقاضاهای جدیدی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: از حدود 60 سال پیش ما سیل پرچگالی در سازمان‌دهی مدیریت آب کشور داشتیم، زمانی که عمده فعالیت بخش آب به بخش تامین و عرضه معطوف بود، شکلی از مدیریت اقتضا می‌کرد و اگر امروز به مدیریت توامان عرضه و تقاضا بپردازیم، شکل کامل‌تری از مدیریت مورد انتظار است. 

اردکانیان با بیان اینکه مشارکت تمامی ذی‌نفعان در مدیریت آب یک ضرورت است، عنوان کرد: در دنیای امروز در اقیلم‌های خشک و نیمه‌خشک بدون تدوین مدیریت مشترک، موضوع آب به سرانجام نخواهد رسید، بنابراین لازم است تحولاتی که در چندین سال گذشته در مدیریت آب داشتیم، دچار دگرگونی شود تا بتوان نیازهای امروز را برطرف کرد.

وزیر نیرو در خصوص فرآیند انتخاب مدیران، بیان کرد: طبیعتا در انتخاب مدیران بایستی از اصلی‌ترین مزیت نسبی کشور یعنی منابع انسانی غنی بهره‌مند شویم، از این رو عرصه آب یکی از ضروری‌ترین نیازها بوده و باید بهترین‌ها برای این کار گزینش شود.

 وی ادامه داد: انتخاب مدیریت بر اساس فراخوان بر معنای این نبوده که مدیریت ارشد وزارت نیرو توانایی انتخاب مدیران را نداشته و دست تقاضا به سوی افکار عمومی دراز کرده، بلکه مدیریت ارشد وزارت نیرو می‌خواهد با اعلام این فرآیند، پیام‌های مشخصی به جامعه دهد.

اردکانیان تصریح کرد: مدیریت در جمهوری اسلامی به سطحی رسیده است که انتخاب‌ها را از مجموعه‌های وسیع‌تری انجام دهد. از این جهت انتخاب بین دونفر نسبت به انتخاب چندین نفر آسان‌تر است، لذا ما می‌خواهیم عنوان کنیم که مدیریت ارشد وزات نیرو می‌تواند در بین 100 نفر بهترین شخص را انتخاب کند.

وزیر نیرو بیان کرد: دومین پیام این است که  این فرآیند امکان دسترسی در وزارت نیرو و دولت فراهم کند تا مجموعه‌ای از افراد که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند، داوطلبی خود را برای مدیریت اعلام کنند. این مجموعه پیشتوانه ارزشمندی برای بخش آب و برق کشور خواهد بود، از این جهت افرادی که در این خصوص اعلام آمادگی کنند، در امور دیگر استفاده خواهند شد.

وی در خصوص سومین پیام خاطرنشان کرد: اطمینان خواهیم داشت که افراد بر اساس انتخاب خود اعلام آمادگی می‌کنند. از این رو مدیریت آب را از افرادی انتخاب می‌کنیم که در مرحله اول خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

اردکانیان ادامه داد: اعتماد به نفسی که این فرآیند به منتخب می‌دهد، سرمایه ارزشمندی بوده که در طول کار از آن استفاده خواهد کرد. طبیعا گروه‌های مختلفی هستند که بر اساس وظیفه ملی و دلسوزی‌هایی که دارند نسبت به افراد شایسته و حتی اطلاع دادن افراد ناشایست همواره اقدام کرده و خواهند کرد.