۰ نفر

مشاور معاون وزیر نیرو:

مصرف آب در تهران بیش از 2 برابر متوسط جهانی است

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 288296
مصرف آب در تهران بیش از 2 برابر متوسط جهانی است

مشاور معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف آب در تهران 2 برابر و نیم مصرف جهانی است، گفت: میزان مصرف برق ایران در دنیا نیز کم نظیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی یزدان پرست در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به کاهش ذخایر آبی پشت سدها، گفت: اگر کاهش 10 درصدی در مصرف برق داشته باشیم و هر خانه ای یک چراغ را خاموش کند، می توانیم یک نیروگاه بسازیم.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان با جنگ اقتصادی به دنبال از پای در آوردن ما هستند خودمان نباید این اجازه را بدهیم و با صرفه جویی می توانیم بار دیگر دسیسه دشمنان را خنثی کنیم.
یزدان پرست با بیان اینکه در مصارف خود باید تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: وضعیت آب و برق در کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا از این بحران عبور کنیم.
وی ادامه داد: اگر به سمت مصرف بهینه برویم، همانگونه که در بخش فیزیکی و فرهنگی قدرتمند هستیم، در حوزه اقتصاد نیز می توانیم قوی عمل کرده و دشمنان را بار دیگر ناامید سازیم.
مشاور معاون وزیر اظهار داشت: کشور در خصوص ذخیره ارزی و کالاهای اساسی مشکلی ندارد، اما برخی با دامن زدن به التهابات در جامعه باعث می شوند تا شرایط مورد خواست دشمنان، ایجاد شود.
یزدان پرست گفت: ذخایر سدها با این نوع مصرف روز به روز پائین تر می رود و گذر از این بحران ها تنها با مصرف بهینه در کشور محقق می شود ، باید در حوزه مصرف در همه زمینه ها تجدید نظر کنیم.