۰ نفر

روند صعودی سه روزه نفت متوقف شد

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 288273
روند صعودی سه روزه نفت متوقف شد

بهای نفت پس از سه روز افزایش، در معاملات آرام روز جمعه کاهش یافت اما توقف حمل نفت عربستان از یک مسیر کشتیرانی استراتژیک، کاهش ذخایر نفت آمریکا و تنشهای تجاری میان واشنگتن و اروپا مانع ریزش بیشتر قیمتها شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۳۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز پنج شنبه ۰.۸ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت کاهش، به ۶۹.۵۴ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته حدود ۰.۵ درصد افزایش ثبت کرده بود.

مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در سیدنی اظهار کرد: در شرایطی که اخبار تاثیرگذاری وجود ندارد، حجم معاملات حدود یک چهارم میانگین روزانه است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ژان کلود یانکر، رییس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه توافق غیرمنتظره‌ای داشتند که به ریسک جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان پایان داد.

جنگ تجاری به تقاضا برای کالاهایی مانند نفت که در کشتیرانی، ساخت و ساز و سایر فعالیت‌های اقتصادی مصرف می‌شود، آسیب خواهد زد.

در این بین، عربستان سعودی اعلام کرد حمل نفت از مسیر باب المندب را بدنبال حمله حوثی‌های یمن موقتا متوقف خواهد کرد.

هر گونه اقدام برای مسدود کردن باب المندب که بین سواحل یمن و آفریقا در انتهای جنوبی دریای سرخ است، حمل نفت از طریق کانال سوئز و خط لوله نفت سومد را که دریای سرخ و مدیترانه را به یکدیگر متصل می‌کند، متوقف خواهد کرد.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت و فراورده های نفتی در سال ۲۰۱۶ از طریق این آبراه به اروپا، آمریکا و آسیا حمل شدند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عربستان سعودی پترولاین یا خط لوله شرق-غرب را دارد که نفت را از میادین شرقی برای صادرات به بندر یانبو منتقل می‌کند. این امر می‌تواند اختلال به وجود آمده در حمل نفت از طریق باب المندب را جبران کند.