۰ نفر

در پی متوقف شدن عبور نفتکش‌های عربستانی از تنگه باب المندب

قیمت نفت جهانی افزایش یافت

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 288080
قیمت نفت جهانی افزایش یافت

قیمت جهانی نفت در پی متوقف شدن عبور نفتکش های عربستانی از تنگه باب المندب افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در پی متوقف شدن عبور نفتکش‌های عربستان از تنگه باب المندب قیمت جهانی نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با 47 سنت افزایش به 74 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 6 سنت افزایش به 69 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش وزیر انرژی عربستان با ادعای حمله گروه انصارالله یمن به دو نفتکش حامل نفت عربستان اعلام کرد که این کشور به صورت موقت عبور تمام نفتکش‌های خود از تنگه باب المندب را توقف می کند.

شرکت نفتی آرامکوی عربستان نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که گروه انصارالله روز چهارشنبه دو نفتکش را در دریای سرخ هدف قرار داده که هر کدام از این نفتکش ها حامل 2 میلیون بشکه نفت خام بوده اند.

این در حالی است که روز چهارشنبه شبکه خبری المسیره اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن، یک فروند کشتی جنگی متجاوزان سعودی را در مقابل سواحل غربی هدف قرار داده است. همچنین نیروی دریایی یمن قبل از ظهر چهارشنبه نیز یک فروند کشتی جنگی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی با موشک هدف قرار داد.

به عقیده تحلیلگران، رژیم سعودی با ادعای حمله انصارالله به کشتی های حامل نفت سعی دارد این گروه را عامل ناامنی در تنگه باب المندب معرفی کند و  کشورهای مصرف کننده نفت را علیه انصارالله به فعالیت وادارد. روزانه بیش از 4 میلیون بشکه نفت از طریق تنگه باب المندب به کشورهای اروپایی صادر می شود.