۰ نفر

به زودی:

2پالایشگاه جدید پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۷
کد خبر: 287957
 2پالایشگاه جدید پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز پارس جنوبی گفت:این مجتمع اکنون راهبری 10 پالایشگاه بزرگ گازی کشور را بر عهده دارد و در آستانه تصدی پالایشگاه های یازدهم و دوازدهم متشکل از فازهای13، 22و 24طرح توسعه پارس جنوبی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هادی هاشم زاده افزود: با بهره برداری از فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی روزانه 56.6 میلیون متر مکعب مکعب گاز غنی ، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد تولید و سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع”LPG” (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی نیز تولید خواهد شد.

وی اظهارداشت: چهار سکو جمعا شامل 38 حلقه چاه در فاصله 90 کیلومتری ساحل کنگان ، رشته خط لوله 32 اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی(هر خط) 90کیلومتر و 2 خط لوله 4 اینچ دریایی جهت انتقال محلول گلایکول به طول تقریبی (هر خط) 90 کیلومتر تاسیسات دریایی این فاز را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: عملیات احداث فاز های 13، 23و24 از خرداد ماه 1389 آغاز شده است.

هاشم زاده فرهنگ با بیان اینکه ظرفیت تولید فازهای 23و 24 نیز مشابه فاز 13 است گفت: امروز در سبد تولید گاز کشور بیش از 70 درصد سهم داریم و توانسته ایم با همت و تلاش جمعی و در سایه کار گروهی و رعایت مسائل دقیق ایمنی، گام های موثری در جهت رشد اقتصاد کشور برداریم.

وی ادامه داد: اکنون این مجتمع روزانه 650 هزار بشکه میعانات گازی، 10 هزار تن اتان،10 هزار تن LPG و 1800 تن گوگرد تولید می کند که در ماموریت بسیار بزرگ عملیاتی، راهبردی و کلیدی در سطح کشور قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارداشت:در کنار این ماموریت راهبردی، پیچیدگی بهره برداری و راهبری 10 پالایشگاه بزرگ، به صورت همزمان که از نقشه های فرآیندی و ترکیبی متنوع و متفاوت از یکدیگر هستند ما را در عرصه خاص تولید قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مهم تولید در این مجتمع عظیم، اکنون این مجتمع قابل مقایسه با هیچ مجتمع در سطح کشور نیست و در سطح دنیا یگانه و بی بدیل است.

فرهنگ گفت: از منظر مدیریت HSE نیز باید استقرار تمامی سیستم های این مدیریت در این مجتمع عظیم گاز کشور در دستور کار قرار گیرد و پیاده سازی شود.

وی افزود: متخصصان و کارکنان حوزه HSE در مجتمع با همه تلاش و توان در مسیر فرآورش تولید گاز پایدار بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده در حرکت هستند و امیدواریم با رهنمودها و استقرار سیستم های مدیریتی در این حوزه شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی کشور باشیم.