۰ نفر

مدیرعامل آبفای تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین پاسخ داد:

آب تهران استاندارد است؟

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 287864
آب تهران استاندارد است؟

به گفته مدیرعامل سازمان آبفای پایتخت،آب تهران استاندارد است و هیچ بحثی پیرامون آلودگی نداریم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا بختیاری در واکنش به خبر آلودگی آب‌های زیرزمینی تهران به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: مصرف آب در تهران 1 میلیارد و 60 میلیون متر مکعب است. در سال‌های نرمال حدود 70 درصد آن از منابع آب سطحی تأمین می‌شود و 30 درصد آن از منابع آب زیر زمینی و در سال‌های پر آب این نسبت به 75 ،25 تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های خشک که خوشبختانه در 10 سال گذشته نداشتیم استفاده از منابع آب زیر زمینی به 40 درصد هم می‌رسد، به طور مثال در سال 87، 45 درصد آب مصرفی تهران از منابع زیر زمینی تأمین شد. طبیعی است که وقتی ما از سمت آب سد به سمت آب زیر زمینی می‌رویم، کیفیت پایین می‌آید.

به گفته بختیاری حدود 500  حلقه چاه در شهر تهران داریم که ظرفیت آنها در سال حدود 450 میلیون متر مکعب است. در سال گذشته حدود 250 میلیون متر مکعب از آنها برداشت کردیم.پیش‌بینی ما این است که در سال جاری حدود 300 میلیون متر مکعب از این چاه‌ها برداشت کنیم.

مدیرعامل جدید آبفای تهران اضافه کرد: تا الآن که بنده در خدمت شما هستم به دلیل بارندگی‌های خوبی که داشتیم و حمایت سد‌ها هیچ بحثی پیرامون آلودگی نداریم. چندین پروژه هم سازمان آب و فاضلاب در سال‌های اخیر اجرا کرده است که از جمله آنها طرح سلامت است که برای مناطق جنوب تهران، اجرا شده و کیفیت آب جنوب تهران را افزایش داد و به استاندارد رسید. آب شهر تهران در حال حاضر استاندارد است.

بختیاری در پایان با بیان اینکه ما در شهر تهران به هیچ وجه قطعی آب نداریم، اضافه کرد: در مورد اطراف تهران ما در غرب استان قطعی داریم. مناطقی مثل بهارستان، ملارد، رباط کریم، به این دلیل که منابع ما تماما منابع زیر زمینی و چاه است، قطعی برق داریم به ناچار گاهی قطعی آب هم داریم.