۰ نفر

افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی؛

قیمت نفت با افت موجودی انبارهای آمریکا افزایش یافت

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱
کد خبر: 287761
 قیمت نفت با افت موجودی انبارهای آمریکا افزایش یافت

قیمت نفت صبح امروز(چهارشنبه) در بازارهای جهانی بالا رفت، زیرا پس از انتشار گزارش انجمن نفت آمریکا که نشان داد موجودی انبارهای نفت این کشور در هفته گذشته بیش از آنچه انتظار می رفت، کاهش یافته و نگرانی سرمایه گذاران از مازاد عرضه نفت فروکش کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی از مازاد عرضه نفت در بازارها سبب کاهش قیمت این کالا در روزهای اخیر شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 35 دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 29 سنت افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 73 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 22 سنت کاهش قیمت نسبت به دیروز، به بهای 68 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت پایه اروپا پس از ثبت رکورد 74 دلار در هر بشکه در پایان معاملات دیروز بازار لندن به قیمت 73 دلار و 44 سنت معامله شد.

نفت پایه آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز به بهای 68 دلار و 52 سنت معامله شد که تقریبا یک درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش داشت.

خبر افزایش مخارج سرمایه گذاری چین روی زیرساخت های این کشور نیز به کاهش نگرانی از افت تقاضای نفت چین به دلیل افزایش تنش های تجاری این کشور با آمریکا کمک کرد.

بنا به اعلام انجمن نفت آمریکا، موجودی انبارهای نفت این کشور در هفته گذشته با 3.2 میلیون بشکه کاهش به 407.6 میلیون بشکه رسید. موجودی نفت خام در پایانه صادراتی کوشینگ اوکلاهاما نیز به 808 هزار بشکه کاهش یافته است.