۰ نفر

در هفت سال گذشته؛

نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید کرد؟

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 286222
نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید کرد؟

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: واحد یکم هزار مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر از سال بهره برداری در سال 1390 تا پایان بهار امسال 30 هزار میلیون کیلو وات ساعت برق تولید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، واحد یکم نیروگاه اتمی هزار مگاواتی بوشهر در مجموع از زمان راه اندازی در سال 1390 و بهره برداری تجاری در سال 1392 تا پایان فصل بهار 1397 به میزان 30 هزار میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد و میزان 26 میلیون 727 کیلووات ساعت برق تحویل شبکه سراسری داد. 
استفاده از نیروگاه های اتمی موجب صرفه جویی در مصرف نفت و گاز می شود. با توجه به آمارهای تهیه شده در این خصوص نیروگاه اتمی بوشهر در دوره هفت ساله فعالیتش به صورت تجمعی معادل 47 میلیون بشکه نفت که بر اساس قیمت روز نفت خام قابل محاسبه است و معادل میلیاردها دلار در مصرف منابع فسیلی کشور صرفه جویی در بر داشته است.
همچنین تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای فعالیت این نیروگاه به صورت تجمعی موجب کاهش انتشار حدود 27 میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست محیطی شده است. کاهش این حجم آلاینده تاثیر به سزایی در آب و هوا و اقلیم کشور دارد.
در حال حاضر پس از سوخت گذاری سیکل پنجم، نیروگاه اتمی بوشهر با توان هزار مگاوات به صورت پیوسته و پایدار در تامین بخشی از نیاز سراسری کشور نقشی اساسی ایفا می کند.