۰ نفر

مسئول امنیت تانکرهای نفت کجا است؟

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 285168
مسئول امنیت تانکرهای نفت کجا است؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد امنیت نفتکش‌ها و ماشین‌های حامل سوخت و فرآورده‌های نفتی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول نظارت بر امنیت نفتکش‌هاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی با اشاره به حادثه برخورد نفتکش با یک اتوبوس مسافربری در سنندج در هفته گذشته اظهار کرد: اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این نفتکش حامل نفت خام بوده و برای سوآپ نفت کرکوک تردد می‌کرده اما این طور نیست. این نفتکش حامل مازوت بوده و یک نفتکش ترانزیتی به شماره ایران بوده که از عراق به سمت بندر امام حرکت می‌کرده است.

وی به این سوال که مسئولیت امنیت نفتکش‌ها با چه کسی است و آیا نفتکش مذکور موارد ایمنی را رعایت نکر ده است؟ پاسخ داد: طبق قانون حمل و نقل ماشین‌های حامل مواد خطرناک تحت نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و باید الزامات این سازمان را رعایت کنند در واقع این موضوع متعلق به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و شرکت ملی پخش بارها بر رعایت موارد ایمنی تاکید کرده است اما اینکه علت حادثه چه بوده است را نمی‌دانم و در حوزه شرکت ملی پخش نیست.

بر اساس این گزارش، حدود ساعت ۲۴ سه‌شنبه (۱۹ تیر) در بلوار دکتر حسینی سنندج یک دستگاه نفتکش با اتوبوس مسافربری هنگام خروج اتوبوس از ترمینال مسافربری سنندج برخورد کرد و منجر به آتش‌گرفتن اتوبوس حامل مسافران شد. در این راستا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه نفتکش حاوی نفت خام و برای سوآپ نفت کرکوک بوده است که این خبر صحت نداشت.