۰ نفر

استاندار تهران مطرح کرد:

کاهش 40 درصدی برق تولیدی سد‌ها

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۱
کد خبر: 283452
کاهش 40 درصدی برق تولیدی سد‌ها

استاندار تهران در مراسم افتتاح مجتمع آب‌رسانی روستاهای دماوند گفت: برای جبران 10 درصد از برق مصرفی در استان تهران، این موضوع به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد که ساعت کار اداری در شهر تهران دو ساعت و در شهرستان‌ها یک و نیم ساعت جلوتر آورده شد تا از قطعی برق جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، استاندار تهران، صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع آب‌رسانی روستایی رودافشان و افتتاحیه آب شرب روستاهای کلاک و یدره  دماوند گفت: به دلیل کمبود بارندگی بحران خشکسالی امسال بیشتر و جدی‌تر و آب پشت سدها کمتر شده و 40 درصد از برق سدها تغییر پیدا کرده است؛ در این زمینه لازم است که مصرف برق را در کشور مدیریت کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: بر این اساس، تصمیم گرفتیم که 10 درصد از برق مصرفی را در استان تهران کاهش دهیم و این موضوع به دستگاه‌های دولتی موکول کردیم که ساعت کار اداری در شهر تهران دو ساعت و در شهرستان‌ها یک و نیم ساعت جلوتر آورده شد.

مقیمی با بیان اینکه امیدواریم با تغییر ساعت کاری 10 درصد از کمبود برق جبران شود، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که از ساعت 12 تا 16، از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند؛ لازم است که مردم همراهی کنند، چراکه اگر برق نداشته باشیم، تمام امکانات برقی با مشکل مواجه می‌شود.

وی تأکید کرد: در مصرف آب نیز باید 20 درصد صرفه‌جویی داشته باشیم و این امر را به همه دستگاه‌ها در استان تهران ابلاغ کرده‌ایم و امروز در این مراسم دو روستا با افتتاح پروژه آب‌رسانی از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

استاندار تهران در خصوص واگذاری مدیریت آب شرب روستاهای کلاک و یدره به دهیاری‌های روستایی بیان کرد: در مدت 6 ماه این کار انجام شود و اگر با عملکرد خوبی مواجه بودیم، این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد؛ البته باید تحت هر شرایطی مسؤولیت بر عهده آبفای روستایی است و تمام تصمیم‌ها با این شرکت هماهنگ باشد.

مقیمی با اشاره به مصرف آب در بخش کشاورزی اضافه کرد: در دماوند که شهرستانی کشاورزی و باغداری است، باید به سمت آبیاری نوین و تحت فشار حرکت کنیم؛ در شهرستان پاکدشت در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش گلخانه‌ای صورت گرفته که باید در دماوند نیز در بخش مصرف بهینه آب کشاورزی اقدامات لازم انجام شود.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه امروز مشاهده کردیم وقتی مردم خدمتی را از مسؤولان می‌بینند، قدرشناسی می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع درس بزرگی برای مدیران است که وظایف خود را باید به خوبی انجام دهند و در عملکرد خود کارها را برای رضای خداوند متعال و مردم پیش ببرند.

وی با اشاره به بحران خشکسالی در کشور افزود:امروز از طرف دشمنان تحت فشارهای اقتصادی هستیم و آمریکا تلاش می‌کند که اقتصاد ما را به زانو در بیاورد و این وظیفه ماست که در شرایط فعلی به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مقیمی افزود:اگر در ۴۰ سال گذشته بود، شاید برخی اقدامات می‌توانست تأثیرگذار باشد، اما امروز هر تهدید و محدودیتی باعث رشد و تعالی ما می‌شود؛ به خاطر اینکه جوانان فارغ‌التحصیلی داریم که در تمام رشته‌ها کمبودها را جبران می‌کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه امروز وظیفه داریم که صنایع را به حرکت در بیاوریم، تصریح کرد: به عنوان دولت باید تلاش کنیم که کارخانه‌ها با مشکلات تولیدی مواجه نشوند.

مقیمی ادامه داد: امروز آمریکا برای توقف هر واحد تولیدی ما جشن می‌گیرد و جشن ما زمانی که بخش‌های اقتصادی ما با توقف روبه‌رو نشوند و همه باید برای آن تلاش داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از مجموعه‌های اقتصادی، حوزه گردشگری است که باید تمام امکانات را فراهم کنیم که در این بخش ارز تولید شود تا بخش‌های کشاورزی و صنایع فعال شوند.

استاندار تهران با اشاره به این‌که هر هفته یک روز در شهرستان‌ها با واحدهای صنعتی جلسه برگزار و مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم، تأکید کرد: مدیران باید خود را خدمت‌گذار مردم بدانند و در رفع مشکلات تولیدی پیش‌قدم باشند.

مقیمی افزود: امروز باید مشکلات منطقه به طور جدی رسیدگی شود تا اقتصاد منطقه را متحول کنیم؛ چراکه دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده که ما باید در این مقابله پیروز شویم.

وی اضافه کرد: برای پیروزی در این جنگ، همه مسؤولان باید تمام شبانه‌روز به مردم خدمت کنند.