۰ نفر

کاهش قیمت نفت در پی انتقام‌جویی تجاری آمریکا و چین

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 283413
کاهش قیمت نفت در پی انتقام‌جویی تجاری آمریکا و چین

قیمت نفت روز جمعه که بازارها در پی اعلام دور جدیدی از تعرفه‌ها از سوی آمریکا و چین روی کالاهای یکدیگر ملتهب بودند، با کاهش روبرو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۲.۸۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۷.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا که دو اقتصاد بزرگ جهان هستند، بازارها را نسبت به خطر آسیب دیدن اقتصاد جهانی نگران کرده است. آمریکا روز جمعه دور جدیدی از تعرفه ها را  برای واردات کالاهای چینی اعلام کرد و چین نیز در واکنش به این اقدام، تهدید کرد بلافاصله تلافی خواهد کرد.

پکن تهدید کرده است روی واردات نفت آمریکا ۲۵ درصد تعرفه وضع خواهد کرد. صادرات نفت آمریکا به چین در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز به ارزش یک میلیارد دلار در ماه بر مبنای قیمتهای جاری است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که روی قیمتهای نفت تاثیر منفی گذاشت، آمار دولت آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت این کشور افزایش یافته است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن، ۱.۲ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۱۷.۸۸ میلیون بشکه رسید.