۰ نفر

ایران در نشست اوپک حرفه‌ای حضور یافت

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 283191
ایران در نشست اوپک حرفه‌ای حضور یافت

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران در نشست اوپک آنچنان حرفه‌ای حضور یافت که تلاش کشورهایی که قصد داشتند در قالب اوپک منافع ملی‌مان را به خطر بیندازند خنثی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی ساری  با اشاره به حضور حرفه‌ای نفتی ایران در نشست اوپک، بیان کرد: امروز شرایط کشور شرایط سختی است و همگی از اتحاد و همدلی صحبت می‌کنیم و می‌گوییم باید با اتحاد و همدلی برای برون رفت از مشکلات کشور گام برداریم. وقتی که اوضاع خارجی کشور را رصد می‌کنیم می‌بینیم که دشمنان شاهرگ اقتصادی ایران را اشاره گرفته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به این‌که منبع درآمدی داخل کشورمان نفت است اگر تیم مذاکره‌کننده دقت کافی را نداشت، می‌توانست تاثیر حساسی بر روی سرنوشت کشورمان در شرایط کنونی داشته باشد اما همراه با بازی فوتبال ایران شاهد بودیم که تیم مذاکره‌کننده ما آنچنان قوی و حرفه‌ای در مذاکره ظاهر شد که تعجب همگان را برانگیخت.

وی افزود: این تیم به سرپرستی آقای زنگنه و چند تن از نمایندگان مجلس در نشست اوپک حضور یافت و مذاکرات قدرتمندی را انجام داد که عربستان به اتفاق روسیه که تلاش می‌کردند تصمیماتی را در قالب نشست اوپک علیه منافع ملی ما بگیرند شکست خوردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: بنده از طریق همکارانم در جریان جزئیات مذاکرات اوپک بودم به همین دلیل تاکید می‌کنم که همه باید از اقدام مهمی که وزارت نفت در این زمینه انجام داده است حمایت کنیم. امروز نیز بیانیه‌ای تنظیم شد و به امضای 217 نفر از نمایندگان رسید و از تریبون رسمی مجلس قرائت شد. ما باید از تک تک افرادی که در کشور و در راستای اعتلای آن گام‌های بزرگ و کوچک بر می‌دارند حمایت کنیم.