۰ نفر

طرح غدیر یک رکورد مهندسی؛

اردکانیان: مشکلات خوزستان با تدبیر حل می‌شود

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 283184
اردکانیان: مشکلات خوزستان با تدبیر حل می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه مشکلاتی که در خوزستان داریم با تدبیر حل می‌شود، گفت: اجرای طرح غدیر یک رکورد مهندسی است که شاهد اجرای آن در خوزستان هستیم.

رضا اردکانیان در حاشیه آیین بهره‌برداری آزمایشی از طرح آبرسانی غدیر 2 که شامگاه 13 تیرماه در منطقه ام‌الدبس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از سفر آقای روحانی به خوزستان و سرعتی که در اثر وعده ایشان به مردم خوزستان در اجرای این طرح داده شد، در نیمه فروردین سال 96 هیات وزیران مصوبه‌ای جامع در خصوص طرح‌های زیربنایی در استان خوزستان داشت.‌به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا‌،وی افزود: تامین منابع مالی برای طرح غدیر نیز یکی از بخش‌های این مصوبه هیات وزیران بود که از خردادماه سال 96 و بلافاصله پس از تصویب نامه هیات وزیران کار اجرایی آن آغاز شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در اجرای طرح غدیر در طول یک سال واقعا کار کم نظیری در کشور را شاهد بودیم و یک رکورد مهندسی است که شاهد اجرای آن در خوزستان هستیم.

اردکانیان عنوان کرد: بند خاکی مارد که برای کنترل شوری آب احداث شد، در شرایط عادی حدود 6 ماه به زمان نیاز دارد اما این بند در مدت زمان 47 روز در خوزستان احداث شد. احداث این بند یک کار بسیار ارزشمند بود که اجرایی شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با سرعت دادن به بخش‌های این طرح بزرگ بتوانیم سایر بخش‌ها را نیز هرچه سریعتر اجرایی کنیم. تجربه ارزشمندی از همکاری و همدلی در اجرای این پروژه فراهم شده که این امر برای بخش آب کشور و به ویژه خوزستان یک سرمایه است و سعی ما این است از این سرمایه بهتر استفاده کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه مشکلاتی که در خوزستان داریم با تدبیر حل می‌شود، گفت: نقش و سهم استاندار خوزستان در راهبری و حمایت از مسئولان اجرایی و همچنین تشویق سازمان های مرکزی برای توجه بیشتر به خوزستان و مسایل آن بسیار منحصر به فرد است.