۰ نفر

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 36 میلیون لیتر در روز خواهد رسید

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 281665
تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 36 میلیون لیتر در روز خواهد رسید

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: اکنون تولید بنزین یورو چهار و و یورو پنج در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 24 میلیون لیتر در روز است که تا پایان سال به 36 میلیون لیتر خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی دادور با بیان اینکه با بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین یورو 5 در این پالایشگاه به روزانه 24 میلیون لیتر می رسد، عنوان کرد: همچنین تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد و واحدهای تولید بنزین، کشور در تولید بنزین خودکفا می‌شود و زمینه برای صادرات بنزین در نیمه دوم امسال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه همه مراحل این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: اکنون تولید بنزین یورو چهار و و یورو پنج در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 24 میلیون لیتر در روز است که تا پایان سال به 36 میلیون لیتر خواهد رسید.

دادور با بیان اینکه خوراک مصرفی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون روزانه 240 هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می شود، خاطرنشان کرد: در ظرفیت نهایی این خط ظرفیت انتقال تا 800 هزار بشکه را نیز دارد.

وی با بیان اینکه بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اکتان بالای 91 و بنزن زیر یک درصد سازگاری زیادی با محیط زیست دارد، اظهار کرد: با کامل شدن فاز سوم پالایشگاه تا پایان سال 97 ، ایران علاوه بر خودکفایی در بنزین، صادر کننده حدود 25 میلیون لیتر بنزین خواهد شد.

دادور در پایان اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، به وسعت 700 هکتار در غرب بندرعباس احداث شده و این پالایشگاه، ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز میعانات گازی را دارد که رسیدن به این ظرفیت در سه مرحله 120 هزار بشکه ای در نظر گرفته شده است.