۰ نفر

توتال:

رشد بازار گاز طبیعی در دو دهه آینده از نفت خام سریع‌تر است

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 281225
رشد بازار گاز طبیعی در دو دهه آینده از نفت خام سریع‌تر است

مدیر عامل شرکت فرانسوی نفت و گاز 'توتال' گفت که طبق پیش بینی این شرکت، افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در آسیا موجب رشد بسیار سریع تر بازار گاز طبیعی نسبت به بازار نفت خام در دو دهه آینده می شود.

به گزارش رویترز، 'پاتریک پویان' دوشنبه در کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن گفت: در طول 20 سال آینده شاهد سناریوهای بسیاری هستیم که به موجب آن، در حالی که تقاضا برای گاز طبیعی، سالانه تا 2 درصد افزایش می یابد، تقاضا برای نفت خام 1 تا 1.5 درصد خواهد بود. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این در حالی است که طبق پیش بینی اداره اطلاع رسانی انرژی آمریکا تا سال 2050، بازار جهانی گاز طبیعی و نفت خام به ترتیب، سالانه شاهد رشد 1.5 درصدی و 7 درصدی است. 
به گفته پویان، توتال در کل زنجیره گاز طبیعی، از تولید و تبدیل گاز به مایع برای حمل به خارج تا فروش به عنوان سوخت، سرمایه گذاری می کند. 
وی خاطر نشان کرد، با توجه به تولید کم هزینه گاز از میادین شیل آمریکا و افزایش تقاضا در آسیا، انتظار می رود که توتال رشدی جهانی داشته باشد.
براساس این گزارش، چین پس از اعلام خبر اعمال تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا، بدون اشاره به گاز طبیعی مایع، تهدید کرد که بر واردات نفت آمریکا 25 درصد تعرفه گمرکی اعمال می کند.
پویان افزود: امیدوارم بازار چین را از دست ندهیم. البته، حتی اگر این مناقشه تجاری در کوتاه مدت بر بازار گاز طبیعی تاثیر بگذارد، توتال باز هم امیدوار است. سرمایه گذاری روی محصولی مانند گاز طبیعی مایع، 25 تا 30 ساله است. 
گرچه توتال به دنبال افزایش سهم تولید هیدروکربن از 50 درصد در زمان حاضر به 60 درصد در سال 2035 است اما، با این حال همچنان در بخش نفت سرمایه گذاری می کند.