۰ نفر

روسیه در نشست وزیران اوپک شرکت نمی‌کند

تغییر سیاست‌های روسیه در بازار نفت؟

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 279603

تغییر سیاست‌های روسیه در بازار نفت؟

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که یکی از مهره های کلیدی در تصمیم‌گیری برای آینده توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک است، در سمینار روز جمعه اوپک حضور نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه اعلام کرد نواک روز پنج‌شنبه برای مذاکرات وارد وین می‌شود اما زمانی که اوپک نشست وزیران خود را روز جمعه برگزار می‌کند، حضور نخواهد داشت با این حال وی روز شنبه که اوپک قرار است با متحدان غیراوپک خود دیدار کند، برمی‌گردد.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: وی در سمینار اوپک حاضر نخواهد بود زیرا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دستور برگزاری یک نشست را صادر کرده است. اما نواک روزهای ۲۱ و ۲۳ ژوئن در وین خواهد بود.

این سمینار که یک کنفرانس دو روزه با حضوران وزیران اوپک، مدیرعامل عامل غول‌های نفتی و سایر مقامات صنعت نفت است، روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می‌شود و مکانی برای مذاکرات دو جانبه و چند جانبه به شمار می‌رود.

نواک به همراه خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به عنوان سخنران در برنامه روز چهارشنبه این سمینار قرار داشت.

مقامات انرژی روسیه و عربستان که دو تن از سه کشور تولیدکننده بزرگ نفت جهان هستند، در هفته‌های اخیر دیدارهای مکرری داشته اند و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال در کنار پوتین بود.

به نظر می‌رسد این دو کشور برای تسهیل محدودیت عرضه و افزایش تولید متحد شده‌اند اما با مخالفت ایران، عراق و ونزوئلا که سه عضو موسس اوپک هستند روبرو شده‌اند.

کارلوس پرز، وزیر نفت اکوادور روز دوشنبه به خبرنگاران در وین گفت: عربستان سعودی و روسیه پیشنهادی را برای افزایش تولید به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز به ائتلاف تولیدکنندگان مطرح کرده‌اند.