۰ نفر

کاهش بهای نفت جهانی

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 279342
کاهش بهای نفت جهانی

بهای معاملات نفت روز دوشنبه در پی انتظارات برای افزایش تولید اوپک و متحدانش و تشدید تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، به ۷۳.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۲ سنت یا ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۶۴.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

این کاهش بدنبال کاهش حدود سه درصدی بهای معاملات نفت در روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد تولید و اختلاف تجاری میان آمریکا و چین صورت گرفت.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، قیمت نفت پس از اینکه روسیه و عربستان تایید کردند آماده افزایش تولید هستند، ریزش کرد. اکثر ناظران صنعت نفت انتظار دارند در نشست وین، با افزایش تولید توافق شود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف تقویت قیمتها و حذف مازاد عرضه، از ابتدای سال ۲۰۱۷ توافق محدودیت عرضه را به اجرا گذاشته‌اند. این تولیدکنندگان قرار است ۲۲ ژوئن در وین دیدار کنند و سیاست تولید نفت را مورد بازنگری قرار دهند.

اما مشکل دیگری که بر بازارها سایه افکنده است، تهدید چین برای وضع تعرفه برای واردات نفت آمریکا در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تحریم‌های وارداتی جدید علیه پکن است. تحلیلگران می گویند این اقدام ممکن است بن بست تجاری حادی میان دو اقتصاد بزرگ جهان ایجاد کند.