۰ نفر

آمادگی گازپروم برای مشارکت در چهار حوزه گازی ایران

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 278795
آمادگی گازپروم برای مشارکت در چهار حوزه گازی ایران

معاون شرکت 'گازپروم' روسیه اعلام کرد که این شرکت برای مشارکت در چهار حوزه گازی ایران آماده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، شبکه تلویزیون دولتی روسیه، 'ویتالی مارکلوف' معاون شرکت گازپروم روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت قصد دارد، اسناد برای مشارکت در طرح های بهره برداری از چهار حوزه گازی در ایران شامل 'کیش، پارس جنوبی، فرزاد-A و فرزاد-B ' را آماده کند.

وی افزود: با طرف ایرانی درباره مشارکت در این چهار طرح مذاکره می کنیم و پس از تجزیه و تحلیل ، شرایط مشارکت را بررسی خواهیم کرد و تصمیم نهایی را اعلام می کنیم .

مارکلوف همچنین خاطرنشان کرد که گازپروم امکان تکمیل کارخانه گاز مایع ایران (ال.ان.جی) را بررسی می کند.

به گفته وی، احداث کارخانه متوقف شده، اما نیروگاه تولید برق و تجهیزات و دستگاههای بزرگ در آن نصب شده است.

معاون شرکت گازپروم تصریح کرد: در زمان حاضر گازپروم وضع فنی این طرح را بررسی می کند و پس از پایان مطالعه درباره ورود به طرح 'ایران ال.ان.جی' تصمیم می گیرد.

 شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد یک کارخانه تولید 'ال.ان.جی' (گاز مایع)مشتمل بر دو ردیف فرآیند موازی به ظرفیت سالیانه هر کدام حدود 5.4 میلیون تن ال ان جی، 263 میلیون تن پروپان، 194 میلیون تن بوتان، 213 میلیون تن میعانات گازی و 133 میلیون تن گوگرد در سواحل جنوب غربی ایران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث کند.

طرح ایران ال ان جی به منظور احداث کارخانه مایع سازی گاز طبیعی در منطقه 'تمبک' در 50 کیلومتری شمال غربی عسلویه در حال اجرا است.