۰ نفر

سقوط قیمت نفت خام آمریکا

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۶
کد خبر: 276910
سقوط قیمت نفت خام آمریکا

درپایان معاملات چهارشنبه، با افزایش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت آمریکا و نشانه‌هایی از این‌که عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک به دنبال بالا بردن تولید خود هستند، قیمت نفت افت کرد.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، پس از افزایش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت انبارهای آمریکا و نشانه‌هایی از این‌که عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک به دنبال بالا بردن تولید خود هستند، قیمت نفت افت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد ذخایر انبارهای این کشور، در هفته منتهی به ۱ جون، ۲.۱ میلیون بشکه رشد کرده است. این افزایش بسیار غیرمنتظره بود چرا که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند میزان ذخایر انبارهای آمریکا این هفته ۱.۸ میلیون بشکه کاهش یابد.

میزان ذخایر انبارهای سوخت آمریکا هم این هفته افزایش یافت.

طبق گزارش هفتگی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا این هفته میزان تولید نفت خام این کشور به رکورد ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. از زمانی که در ماه گذشته قیمت هر بشکه نفت برنت از ۸۰ دلار فراتر رفت، افزایش تولید نفت در جهان باعث شد سرمایه‌گذاران به فروش نفت خام خود روی بیاورند و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا ۷۹ سنت یا ۱.۲ درصد سقوط کرد و در ۶۴.۷۳ دلار بسته شد. قیمت هر بشکه نفت خام برنت در اواخر جلسه امروز از سقوط نجات پیدا کرد و تنها با ۲ سنت کاهش در ۷۵.۲۶ دلار بسته شد. در معاملات پس از بسته شدن بازارهای اصلی برنت وارد محدوده مثبت شد و ۱۸ سنت رشد کرد.

اوپک و روسیه در ۲۲ و ۲۳ ژوئن با هم دیدار می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا سطح تولید خود را افزایش می‌دهند یا خیر. منابع آگاه به رویترز اطلاع دادند که این تولیدکنندگان در نظر دارند سطح تولید خود را حدود ۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.