۰ نفر

بارش‌های بهاری به داد دریاچه ارومیه می‌رسد؟

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 275546
بارش‌های بهاری به داد دریاچه ارومیه می‌رسد؟

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: درپی بارشهای مناسب بهاره وضعیت دریاچه ارومیه رو بهبودی است.

حجت جباری با بیان اینکه طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال شاهد بارشهای بهاره در استان به خصوص حوزه آبریز دریاچه ارومیه بودیم افزود: در حال حاضر شاهد افزایش سطح آب دریاچه به دلیل بالا بودن میزان ورودی آب هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: هم اکنون سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۸۴ سانتیمتر است که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۹ سانتیمتر کاهش نشان می دهد اما با توجه به افزایش آب ورودی شاهد بهبود نسبی وضعیت دریاچه هستیم.

جباری با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و افزایش سطح تبخیر آب دریاچه ارومیه اضافه کرد: طی سالهای اخیر دریاچه ارومیه به تالاب فصلی تبدیل شده که همزمان با فصل بارش پرآب و درفصل گرما آب آن تبخیر و کاهش پیدا می کند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت: در زمان حاضر طرح های ستاد احیا دریاچه ارومیه در دست اجراست اما احیای دریاچه و به ثمر رسیدن طرح های احیا بستگی به حجم و میزان بارندگی دارد.

وی افزود:طی سالهای گذشته به دلیل کاهش حجم بارش ها شاهد بحرانی بودن شرایط دریاچه ارومیه هستیم اما با افزایش میزان بارشها امید می رود در سالهای آتی روند بحرانی این تالاب ارزشمند رو به بهبود باشد.

دریاچه ارومیه از سال ۷۶ تاکنون به دلیل کاهش میزان بارشها و عوامل انسانی رو به خشک شدن کرده و هم اکنون ۹۵ درصد از دریاچه ارومیه کاهش یافته است.