۰ نفر

هشدار دبیرکل اوپک درباره سرمایه‌گذاری‌های نفتی

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 275512
هشدار دبیرکل اوپک درباره سرمایه‌گذاری‌های نفتی

دبیرکل اوپک اعلام کرد صنعت نفت جهانی باید سرمایه‌گذاری را به منظور اطمینان از تامین رشد مصرف آتی و اجتناب از کمبود عرضه، افزایش دهد.

به گزارش رویترز، اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این گروه سال گذشته توافقی را برای محدود کردن عرضه به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند تا عرضه اضافی را حذف کرده و قیمتها را که در سال ۲۰۱۶ به پایین ۳۰ دلار سقوط کردند، تقویت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اکنون که مازاد ذخایر از میان رفته و بازار تقریبا متعادل شده است، رهبران اوپک و روسیه درباره ضرورت افزایش تدریجی تولید نفت صحبت می‌کنند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در کنفرانسی در باکو گفت: فاز مهم بعدی که پیش روی ما قرار دارد، پایدار کردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار و بهبود تدریجی سرمایه‌گذاری و بازگشت اعتماد به صنعت نفت است. یکی از مهمترین چالشهای پیش روی ما، اطمینان از مناسب بودن سطح سرمایه‌گذاری به شیوه قابل پیش‌بینی است.

دبیرکل اوپک در ادامه سخنانش اظهار کرد: روند سرمایه‌گذاری امسال بهبود یافته اما سرمایه‌گذاری کافی در پروژه‌های بلندمدت که مبنای عرضه آتی و بنیان آینده این صنعت است، وجود ندارد. میزان سرمایه‌گذاری ضروری در صنعت نفت تا سال ۲۰۴۰ به منظور تامین تقاضایی که احتمالا از ۱۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر می‌رود، حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت: همه باید برای اجتناب از ایجاد شکاف احتمالی در عرضه اقدام کنند.