۰ نفر

اردکانیان: بارش‌های اخیر ۵۰درصد بارش های ۶ماهه بود

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 274133
اردکانیان: بارش‌های اخیر ۵۰درصد بارش های ۶ماهه بود

وزیر نیرو تاکید کرد: بارش های در دوماهه فصل بهار تقریبا به اندازه ۵۰ درصد ۶ ماهه مهر تا اسفند بارش داشتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان با اشاره به شرایط مالی و اقتصادی وزارت نیرو و تاثیر آن بر قطعی برق اظهارداشت: وزارت نیرو از معتبرترین  بدهکاران کشور است در حالی که این وزارتخانه  ده ها هزار میلیارد تومان بدهی دارد؛ اما سازندگان داخلی مواقعی که برای مطالبه بدهی به وزارت نیرو مراجعه می کنند برای انجام کارهای جدید اعلام آمادگی می کنند،  چرا که به تسریع بازپرداخت طلبشان از سوی دولت اطمینان دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از کار پرداخت بدهی ها موکول به اصلاح قیمت های برق مصرفی شده است، گفت:اصلاح قیمت ها به شکلی  صورت می گیرد که فشارغیرقابل تحملی به مصرف کنندگان وارد نشود و از سوی دیگر بتوانیم منابع لازم را برای بازپرداخت بدهی و برای سر و پا نگهداشتن شرکت های داخلی فراهم کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه چرخه تولید در شرکت های صنعت برق مستلزم تامین منابع است، در خصوص احتمال قطعی برق بیان داشت: این احساس عموم و اطمینان در کشور هست که دولت، بخش خصوصی، مصرف کننده در فضای همکاری باهم، خواهند بود، به ویژه در شرایط این روزها و خط و نشان هایی که برای در هم شکستن مقاومت و روحیه مردم کشیده می شود.

وی تاکید کرد: مردم می توانند مدیریت مصرف  کرده و  مانع قطعی برق شوند، حدود 20 هزارمگا وات برق برای دستگاه های سرمایشی در فصل تابستان داریم که  اگر تک تک شهروندان با اندکی مشارکت ومدیریت مصرف  کنند می توانیم از تابستان بدون قطعی برق عبور کنیم.

اردکانیان با اشاره به ذخیره آب در پشت سدها و تاثیر آن بر تامین آب و برق اظهار داشت: وقتی مردم همکاری داشته باشند بارش ها کمتر  از این باشد هم می توانیم از شرایط بحران  عبور کنیم؛ اما اگر مردم کم توجهی کنند و مصرف بی رویه داشته باشند به مشکل بر می خوریم.

وزیر نیرو با اشاره به بارش های اخیر در بهار گفت: بارش های اخیر در ذخیره آب پشت سدها تاثیر بسزایی داشت، در دوماهه فصل بهار تقریبا به اندازه 50 درصد 6 ماهه مهر تا اسفند بارش داشته ایم.