۰ نفر

ثبت بالاترین قیمت برای نفت از سال ۲۰۱۴

قیمت نفت ایران از مرز ۷۳دلار گذشت/ رشد ۳دلاری میانگین قیمت نفت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۳۹
کد خبر: 272695
قیمت نفت ایران از مرز ۷۳دلار گذشت/ رشد ۳دلاری میانگین قیمت نفت ایران

پیش‌بینی کاهش صادرات نفت خام ایران، قیمت‌های نفت را در بازار به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۴ رساند. قیمت نفت‌خام سبک ایران هم از ۷۳ دلار فراتر رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۱ ماه مه (جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) با سه دلار و ۲ سنت افزایش به ۷۳ دلار و ۷۹ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران هم در دوره مورد بررسی سه دلار و ۲ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۱۱مه، به ۷۳ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۲ دلار و ۷۴ سنت برای هر بشکه افزایش یافته است.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی‌آی هم در این بازه زمانی، ۲ دلار و  ۲۲ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با یک دلار و ۹۸ سنت افزایش، ۷۶ دلار و ۲۱ سنت برای هر بشکه معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب سه دلار و ۱۴ سنت و سه دلار و ۲۰ سنت افزایش یافت و هر بشکه ۷۳ دلار و ۵۸ سنت و ۷۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.