۰ نفر

لزوم توجه به کم آبی اصفهان در طرحهای جامع

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۱
کد خبر: 270794
لزوم توجه به کم آبی اصفهان در طرحهای جامع

مشکلات فعلی شهر اصفهان از قبیل کم آبی و آلودگی که وزیر راه و شهرسازی علت اصلی آن را کج مدرنیته و بی توجهی به توان اقلیمی این منطقه می داند، مدیریت شهری و مسوولان دولتی اصفهان را بر آن داشته تا برای هفتمین بار در طرح جامع اصفهان تجدیدنظر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امروز در جریان سفر محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، نشستی با حضور او، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور امضای تفاهم نامه بازنگری طرح جامع اصفهان به برگزار شد.

ایزدی در جریان این نشست گفت: طرح های جامع قبلی در زمان خود ویژگی‌های خوبی داشته، ولی درحال حاضر برای شهر اصفهان با وضعیت کنونی مناسب نیست. خوشبختانه با تفاهمی که امروز به امضاء می رسد و با تغییر در نظام طرح ریزی و برنامه ریزی بحث طرح جامع اصفهان اصلاح و تصویب خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح ۱۲ ماهه نهایی شود و همزمان نیز موارد تجدید نظر در استان پیش رود و در این راستا مرکزی برای تمرکز اطلاعات ایجاد شود.

همچنین حجت الله غلامی به طرحهای توسعه شهری اصفهان در سالهای ۱۳۳۷، ۱۳۵۰، ۱۳۶۷، ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ گفت: طرح های جامع، پاسخگوی نیاز مسائل امروز شهر نیست و با یک نگرش و رویکرد جدید و با شناسایی مسائل مهم شهر، ارتقاء کیفیت زندگی در فضاهای شهری حل خواهد شد که خوشبختانه با تفاهم نامه ای که تنظیم شده بخش عمده ای از مشکلات شهر و شهرداری مرتفع خواهد شد.

چهارم بهمن ماه ۱۳۹۶، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از بی توجهی به توان اقلیمی در طرحهای توسعه شهری گفته بود: اصفهان را مثال می زنم که وقتی با آمدن صنایع بزرگ شد قطعا پیش بینی نمی کردند که نتیجه این روند خشک شدن آب زاینده رود و مردن زندگی در کل شرق اصفهان باشد.

آخوندی با بیان اینکه اقلیم اصفهان توان چنین صنعتی را نداشت گفت: مدرنیته به دلیل ماهیت تکنیکی خودش دو حس به انسان می دهد که یکی اغواگرانه است و می گوید هر کاری را می توان با مدرنیته انجام داد.