۰ نفر

عراق و بی پی قرارداد نفتی امضا کردند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴
کد خبر: 269782
عراق و بی پی قرارداد نفتی امضا کردند

یک مسئول در وزارت نفت عراق شامگاه دوشنبه به رویترز گفت، شرکت نفت شمال این کشور برای توسعه میدان نفتی کرکوک، یک قراداد با شرکت بریتیش پترولیوم (بی.پی) انگلیس امضا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این مسئول که به نامش اشاره ای نشده است، افزود : این قرارداد در شهر بصره در جنوب عراق با شرکت انگلیسی منعقد شده است.
رایزنی شرکت نفت بریتیش پترولیوم با هدف افزایش ظرفیت تولید میدان نفتی کرکوک، اکتبر سال 2017 (مهر/ آبان 99) با «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق صورت گرفت.
اللعیبی در آن زمان گفته بود که براساس این قراداد، شرکت بی. پی برای تولید روزانه بیش از 700 هزار بشکه از میدان نفتی کرکوک در شمال عراق، با شرکت نفت این کشور همکاری خواهد کرد.
«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق در خصوص همکاری با شرکت بریتیش پترولیوم در میدان نفتی کرکوک تاکید کرد: وزارت نفت برای توسعه این صنعت در کرکوک و فعالیت آن با تمام قدرت تمایل دارد و تلاش می کند تا بار دیگر تاسیسات نفتی این بخش که طی سال های گذشته در نتیجه بحران های اخیر و نا امنی در این استان خسارت دیده است؛ راه اندازی کند.
همکاری بریتیش پترولیوم و وزارت نفت عراق درحالی اعلام شد که صادرات نفت این کشور در ماه مارس 2018 (اسفند/ فروردین) 11.5 درصد افزایش یافت.
عراق برای تامین 95 درصد هزینه های خود به فروش نفت متکی است، به همین دلیل کاهش قیمت نفت خام از سال 2014 تاثیر منفی بر اقتصاد محلی ای کشور گذاشته است.