۰ نفر

آغاز عملیات دریایی نفتکش سانچی از ۱۸ اردیبهشت

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 268330
آغاز عملیات دریایی نفتکش سانچی از ۱۸ اردیبهشت

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: عملیات دریایی در محل غرق شدن نفتکش سانچی از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، نصرالله سردشتی درباره آغاز عملیات دریایی در محل غرق شدن نفتکش سانچی اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و تاکید مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران، از  ۱۸ اردیبهشت ماه (۸ مه ۲۰۱۸) یک رشته عملیات زیرآبی شامل غواصی و روبات زیردریایی در محل غرق شدن لاشه نفتکش سانچی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که این عملیات ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: بررسی وضع بدنه و ساختمان کشتی با توجه به نظرات مشاوران به‌منظور امکان‌سنجی، برنامه‌ریزی و عملیات تفحص پیکر مطهر شهدای سانچی و اندازه‌گیری و تخلیه میزان سوخت باقیمانده در مخازن نفتکش از اهداف اصلی این عملیات است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و امکانات فراهم شده، پس از بررسی ساختمان کشتی و در صورت امکان، ورود غواص قابل اجراست.

به گفته سردشتی،  از زمان وقوع سانحه و همزمان با عملیات نجات و در هماهنگی کامل با بیمه‌گران و وکلای تراز اول بین‌المللی، پرونده حقوقی در دادگاه ذی‌صلاح تشکیل شده و پرونده با جدیت در حال پیگیری است.

۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ (۶ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش سانچی که حامل محموله میعانات گازی و در اجاره شرکت هانوا توتال قرار داشت، ساعت ۱۱:۵۰ به وقت گرینویچ در فاصله ۱۶۰ مایلی شرق بندر شانگهای با یک کشتی فله‌بر هنگ‌کنگی تصادف کرد که در نتیجه حریق گسترده حاصل از این برخورد، همه کارکنان کشتی ( ۳۲ نفر) جان خود را از دست دادند.