۰ نفر

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران:

جمع‌آوری گازهای مشعل اقدامی زیست محیطی و اقتصادی

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 267613
جمع‌آوری گازهای مشعل اقدامی زیست محیطی و اقتصادی

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افتتاح پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی، گفت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه دیگر شاهد سوخته شدن گازها و اثرات نامناسب زیست محیطی نیستیم، در بعد اقتصادی نیز شاهد ایجاد یک ارزش مالی برای کشور هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فرخ علیخانی پور امروز 8اردیبهشت ماه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهترین شکل توسعه، توسعه پایدار است؛ یعنی یک تناسبی میان مسایل فنی، مسایل زیست محیطی و مسایل اقتصادی به وجود بیاید.

وی افزود: در پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی علاوه بر تعادل میان بخشی های فنی و اقتصادی، بر روی بحث زیست محیطی آن نیز کار خاصی انجام گرفته است.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: گازی که سالیان سال در کشور سوخته می شد و اثرات منفی زیست محیطی ایجاد می کرد، در حال حاضر جمع آوری می شود و پس از تقویت به خط زده می شود.

علیخانی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه دیگر شاهد سوخته شدن گازها و اثرات نامناسب زیست محیطی نیستیم، در بعد اقتصادی نیز شاهد ایجاد یک ارزش مالی برای کشور هستیم. در چنین پروژه هایی حضور و مشارکت بخش خصوصی بسیار پررنگ می شود. در اجرای پروژه ها زمان و کیفیت دارای اهمیت ویژه ای است و باید به این مسایل توجه شود.