۰ نفر

قیمت طلای سیاه بالا می‌رود؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 266048
قیمت طلای سیاه بالا می‌رود؟

در پی حمله تروریست‌ها به یک خط لوله نفت بزرگ در لیبی تولید نفت این کشور 100 هزار بشکه کاهش یافت و این تصور را به وجود آورده آیا قیمت نفت از 74 دلار هم فراتر خواهد رفت؟

به گزارش راشاتودی، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد در پی حلمه یک گروه تروریستی ناشناس به یکی از خطوط اصلی انتقال نفت این کشور 100 هزار بشکه روزانه از تولید نفت لیبی کاسته شده است؛ البته شرکت ملی نفت لیبی وقوع این حادثه را تایید کرد اما علتی برای آن اعلام نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، منابع محلی اما اعلام کرده‌ اند که این خط لوله از سوی یک گروه تروریستی مورد حمله قرار گرفته است، پیش‌تر گارد تجهیزات پتروشیمی لیبی اعلام کرده است در پی حمله تروریستی این خط لوله دچار انفجار و آتش‌سوزی شده و محل حادثه نیز در 500 کیلومتری طرابلس است.

این خط لوله متعلق به شرکت نفت الواحا بوده و نفت را به بندر صدرا این کشور منتقل می‌کرده است. این خط لوله سال گذشته میلادی نیز هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد در پی وقوع این حادثه 70 تا 100 هزار بشکه روزانه از تولید نفت این کشور کاسته شده و آتش‌نشانان همچنان درگیر خاموش کردن آتش‌هستند. دسامبر سال گذشته میلادی نیز تقریبا در همین نقطه این خط لوله مورد حمله قرار گرفت و حدود یک هفته تعمیر آن طول کشید.